Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 45533
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 فوریه 2023 - 10:34 |

هشدار کابل به اسلام‌آباد درباره تهدیدات اخیر پاکستان

هشدار کابل به اسلام‌آباد درباره تهدیدات اخیر پاکستان

وزیر دفاع افغانستان در واکنش به تهدید رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان برای انجام عملیات نظامی در خاک این کشور گفت: ما را تهدید نکنید، ببینید چه بر سر آمریکا آمد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ هفته گذشته وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در رأس هیئتی برای دیدار با مقامات افغانستان وارد کابل شدند، دیداری یک روزه که به طور رسمی جزئیات زیادی از آن منتشر نشده، اما گزارش‌های غیررسمی متعددی درباره محور گفتگوها و حواشی آن انتشار یافته است.

رسانه هندی «نیوز ۱۸» گزارش داد هیئت پاکستانی در این دیدار اسنادی را به طرف افغان ارائه کردند مبنی بر اینکه تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) مسئول افزایش تعداد حملات تروریستی علیه پرسنل امنیتی در شهرها و مناطق مجاور با مرز افغانستان است.

بر اساس این گزارش، هیئت طالبان به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر هیئت حاکمه افغانستان، نگرانی‌های مطرح شده در این‌ باره را قاطعانه رد کرد.

هیئت طالبان همچنین تأکید کرد تا زمانی که پاکستان شواهد «محکم» دال بر دست داشتن تی‌تی‌پی در حملات تروریستی اخیر ارائه نکند، آن‌ها نمی‌توانند تحریک طالبان پاکستان را پاسخگو بدانند.

گزارش می‌افزاید وقتی «ندیم احمد انجم» رئیس آی‌اس‌آی در دیدار گفت پاکستان می‌تواند در هر جایی علیه تحریک طالبان پاکستان اقدام کند، مجاهد هشدار داد: ما را تهدید نکنید، جهان می‌داند چه بر سر آمریکایی‌ها آمد.

نیوز ۱۸ اضافه کرد ملا یعقوب در ادامه تأکید کرد کابل می‌تواند تسهیل کننده مذاکرات صلح باشد، اما نمی‌تواند علیه تی‌تی‌پی اقدامی کند.

با این حال، این دیدار در حالی به پایان رسید که دو طرف توافق کردند که مسائل سیاسی و امنیتی نباید بر مسائل تجاری و اقتصادی بین دو همسایه تأثیر بگذارد و مسائل مربوط به امنیت باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.