Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 45524
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 فوریه 2023 - 17:08 |

کمک نظامی ۵۰ میلیارد دلاری آمریکا به کی‌یف/ تلاش برای نابودی روسیه بیهوده است

کمک نظامی ۵۰ میلیارد دلاری آمریکا به کی‌یف/ تلاش برای نابودی روسیه بیهوده است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: هدف غرب جمعی – شکست روسیه در یک جنگ نیابتی است و در این بین سرنوشت مردم اوکراین برای آنها اهمیتی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری «نووستی»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه مجموع کمک نظامی آمریکا به کی‌یف به ۵۰ میلیارد دلار رسیده، نوشت: هدف غرب جمعی – شکست روسیه در یک جنگ نیابتی با صرف هر هزینه‌ای است و در این بین سرنوشت مردم اوکراین و اروپایی‌ها برای آنها اهمیتی ندارد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که حجم کلی کمک‌های نظامی آمریکا به دولت اوکراین به زودی به حدود ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید، بدون اینکه “انتقال تسلیحات نظامی” از سوی اروپایی‌ها در نظر گرفته شود.

این مقام بلندپایه روس امروز، شنبه در مقاله‌ای برای مجله “دفاع ملی” یادآور شد: «حجم تحویل تسلیحات کشنده غربی به کی‌یف مدت ها قبل از آغاز درگیری نظامی به مقادیر نجومی رسیده بود: طبق داده های علنی کنگره ایالات متحده، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳، تعهدات آمریکا برای ارائه انواع کمک های نظامی به اوکراین ر تقریباً ۳۰ میلیارد دلار بوده است. و اکنون “حجم کلی “بسته هدفمند” کمک نظامی آمریکا به دشمن روسیه در حال رسیدن به  ۵۰ میلیارد دلار است و این رقم، “انتقالات” کشورهای اروپایی را نیز شامل نمی شود».

هدف غرب برای شکست روسیه در یک جنگ نیابتی، با هر هزینه‌ای قابل توجیه است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این مقاله ابراز عقیده کرد هدف غرب جمعی – شکست دادن روسیه در یک جنگ نیابتی است که- ظاهراً هرگونه هزینه‌ای برای آنها در این راستا توجیه پذیر است و در این بین هر بلایی که سر مردم عادی اوکراین و اروپایی هایی که از این درگیری آسیب می بینند، بیاید، برای آنها بی تفاوت است و هیچ تاثیری بر تصمیم آنها ندارد. به گفته وی، پمپاژ سلاح به اوکراین آنقدر به روی شانه زرادخانه های تسلیحاتی کشورهای غربی سنگینی کرده که برخی از وزارتخانه های دفاع اروپایی به طور جدی نگران خالی شدن انبارها هستند.

دیمیتری مدودف در بخش دیگری از این مقاله یادآور شده که توان بالقوه هسته‌ای روسیه یک عامل بازدارنده بسیار جدی است و کسانی که از کی‌یف حمایت می کنند، از این موضوع آگاه هستند. وی نوشت: “قوی ترین عامل بازدارنده مخصوصاً برای سرهای گرم مقامات ناتو، پتانسیل هسته‌ای است که کشور ما در اختیار دارد. ما تسلیحات کافی از جمله سلاح های مدرن و با دقت بسیار بالا داریم،  در حالی که کسانی که از کی‌یف حمایت می کنند از این موضوع به خوبی آگاه هستند.”

این مقام روس یادآور شد که توانایی بالای مجتمع صنایع نظامی روسیه این امکان را فراهم کرده تا این کشور بتواند هرگونه تجاوزی را دفع و در نطفه سرکوب کند، و تولید کنندگان تسلیحات نظامی تولید محصولات خود را گسترش داده و در عین حال سلاح های دشمن را نیز به خوبی مطالعه کرده اند. بنابراین، مجتمع صنایع نظامی و نیروهای مسلح روسیه برای جلوگیری از کوچکترین تهدیدی برای امنیت و حاکمیت کشور و متحدانش آمادگی دارد. به گفته وی، شرکت‌های وابسته به صنایع نظامی به آرامی و بدون تعجیل فعالیت می‌کنند و از عهده اجرای سفارشات دفاعی دولتی بر می‌آیند، اگرچه تولید محصولات آنها حتی به ده برابر قبل رسیده است.

روسیه در حال مقابله با تلاش حداقل پنجاه کشور برای نابودی آن است

دیمیتری مدودف تاکید کرد که روسیه کشوری کاملاً خودکفا و مستقل است، “هیچ رئیسی” ندارد و فشار وارد کردن بر آن اقدامی بی فایده و بیهوده است. وی نوشته است: در حال حاضر تقریباً پنجاه کشور در تلاشند تا روسیه را خفه کرده و آن را از روی زمین محو کنند، ولی علیرغم این واقعیت که تقریباً یک امپراتوری کامل از دشمنان در حال رویارویی با روسیه هستند، ولی  آنها موفقیتی نداشته و کشور ما از آنها قوی تر است و اکنون این مسئله کاملاً واضح شده است.

وی یادآور شد که “جهان غرب”  تنها بخش کوچکی از جامعه جهانی است که تقریباً ۱۵ درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل میدهد، آنها “هرچند ثروتمند و زورگو هستند، ولی در اقلیت” قرار داشته و  محبوبیتی در اکثر مناطق جهان ندارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.