Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 45096
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 04 فوریه 2023 - 8:04 |

گزارش سیگار درباره‌ کمک‌های بشری به افغانستان

گزارش سیگار درباره‌ کمک‌های بشری به افغانستان

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در یک گزارش تازه‌ می‌گوید که واشنگتن بزرگ‌ترین تمویل کنند کمک‌های بشری به افغانستان است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ در این گزارش آمده است که کمک‌های بشری به ۴۰ میلیون دالر که از طریق سازمان ملل به کابل می‌آید، بسته‌گی دارد.

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان همچنان گفته است که حکومت سرپرست افغانستان از کمک‌های که از سوی ایالات متحده فراهم می‌شود، از طریق مالیه، جواز فعالیت به نهادها و هزینه‌های اداری، درآمد بدست می‌آورد.
گزارش می‌افزاید که کمک‌های امریکا برای افغانستان به گونه ناخواسته به حکومت سرپرست مشروعیت می‌بخشد.

در گزارش سیگار آمده است: «بر اساس آمار سازمان ملل متحد، ۲٨ میلیون تن وابسته‌ به کمک‌های غذایی جهان در زمستال امسال هستند. هیچ اطمینان وجود ندارد که چه مقدار این کمک‌ها به افراد مستحق می‌رسد و همچنان هیچ تضمین وجود ندارد که ادامه و یا توقف این کمک‌ها تاثیر بر روش طالبان داشته باشد.»
ً
بربنیاد گزارش سیگار پس از رسیدن امارت اسلامی به قدرت، امریکا بیش از هشت میلیارد دالر را برای افغانستان و پناهجویان افغان اختصاص داده است که دو میلیارد دالر به کمک‌های اولیه بشردوستانه و توسعه‌یی، سه اعشاریه پنج میلیارد دالر به صندوق امانی افغانستان و دو اعشاریه هفت میلیارد دالر برای انتقال و مصارف اقامت پناهجویان افغان به ایالات متحده امریکا می‌باشد.
به گزارش طلوع، بازرس ویژه امریکا، ممنوعیت کار زنان را مانع روند کمک‌رسانی به افغانستان می‌داند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.