Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 45326
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 18 فوریه 2023 - 20:44 |

یک سالگی عملیات نظامی روسیه؛ مصاحبه سفیر مسکو در کابل با رسانه های افغانستان

یک سالگی عملیات نظامی روسیه؛ مصاحبه سفیر مسکو در کابل با رسانه های افغانستان

با گذشت تقریباً یک سال از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه از سوی روسیه در اوکراین، رژیم کیِف با خونسردی، به گلوله باری بر شهر های غیرنظامی روسیه، منجمله در مناطق جدید ادامه میدهد. مثلاً، نیرو های مسلح اوکراین در ۲۹ جنوری یک ضربۀ غیرقابل تصور را در حد بالای جهالت و نازیسم بر یک شفاخانه در منطقۀ نووآیدار (جمهوری خلق دونتسک) وارد نمود که در نتیجه، ۱۴ نفر جان باختند و ۲۴ تن دیگر زخم برداشتند. قوت های اوکراین در همین روز، یک شفاخانۀ اطفال در منطقۀ کاخوفک جدید را نیز گلوله باری نمودند که خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ جانب روسیه روی هر یکی از چنین جنایت ها عمیقاً تمرکز کرده و هر یکی از آنها را مورد تحقیق قرار خواهد داد تا که تمام افراد دست داشته به جنایات را تحت تعقیب عدلی قرار بدهد.

نکتۀ بارز اینجاست که حتی نهاد های غیردولتی غربی جنایات جنگی رژیم کیِف را تأیید میکنند. بطور نمونه، در سازمان نظارت از حقوق بشر (Human Rights Watch) مجبورند اعتراف نمایند که رژیم کیِف آن همه تعهداتی را نقض کرده است که خود رژیم کیِف و «غرب مشترک» به نمایندگی از به اصطلاح «جامعۀ جهانی» پای آن تعهدات امضاء نموده اند.

در سندیکه اخیراً در سایت سازمان نظارت از حقوق بشر منتشر گردیده، بر استفاده از ماین های ضد پرسونل نوع «لیپیستوک» از سوی نیرو های مسلح اوکراین در منطقۀ ایزیُوم و اطراف آن (در ولایت خارکوف) اشاره شده است. همچنان در این سند از مقامات اوکراینی خواسته شده است تا به تحقیقات دقیق پیرامون همه موارد استفاده از ماین های ضد پرسونل پرداخته و به رعایت کنوانسیون اوتاوا در مورد ممنوعیت ماین های ضد پرسونل اقدام نماید که در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط اوکراین بتصویب رسیده است.

آیا درخواست این سازمان بین المللی از طرف اوکراین در عمل پیاده خواهد شد؟ هرگز. هیچ نوع تحقیقاتی و هیچ کاری صورت نخواهد گرفت. فقط بخاطریکه در کیِف آن کاری را انجام میدهند که فرمان آن از طرف ایالات متحدۀ امریکا، بریتانیا و ساختار های ناتو صادر میشود. فعلاً یک فرمان وجود دارد، یعنی فرمان از بین بردن انسان ها بدون وابستگی به ملیت ها و مذاهب آنها به هدف باصطلاح «شکست ستراتیژیکی» روسیه. کشتار تا آخرین شهروند اوکراین از نقطۀ نظر ایالات متحدۀ امریکا و همه میکانیزم های اتلانتیک شمالی. کیِف هیچنوع تحقیقاتی را انجام نخواهد داد.

حالا اسناد سازمان نظارت از حقوق بشر شاید با سرنوشتی مواجه خواهند شد که اسناد های قبلی متعلق به نهاد های مشابه با آن دچار گردیده بودند. آن اسناد را از دسترسی رسانه های تحت کنترل غربی ها دور کرده و تغییرشکل میدهند. مشاهده کرده اند که مطبوعات آلمان چگونه این اطلاعات را نقل قول کرده و بجای اینکه توجه اصلی را روی جنایات رژیم کیِف متمرکز نماید، کلماتی را در مورد روسیه در اسناد جایگزین مینماید.

در این میان، زندگی صلح آمیز در مناطق آزاد شده از تسلط رژیم کییِف بتدریج بحالت عادی بر میگردد. بیشتر از ۳۲ هزار هکتار اراضی از وجود ماین توسط سربازان روسیه پاکسازی گردیده است، اضافه تر از ۲۸۰۰ تعمیر و ۲۸ کیلومتر سرک کنترول گردیده اند. در عین حال، بالاتر از ۹۷۵ هزار اشیای منفجره از بین برده شده اند و کار فعال برای بازسازی مناطق جدید متعلق روسیه جریان دارد. ۵۷۵ کیلومتر سرک، ۱۶ پل و ۳۵۰۰ پروژه در بخش انرژی ترمیم و احداث گردیده اند. کار بازسازی و ساختمان خانه های جدید رهایشی در مارئیپول و سایر شهر ها در مناطق آزاد شده بشدت جریان دارد.

در عین زمان، لفاظی های بیشتر ستیزه جویانۀ آن مقامات رسمی غربی دیده میشود که در این اواخر از اظهارات پر سر و صدا پیرامون موضوع جنگ اوکراین شرم ندارند. آنها بن بست در مواضع خود و عدم موجودیت دلایل برای استدلال آنرا احساس کرده اند.

اعلامیه ها در مورد اکمالات تسلیحات غربی به کیِف صرف اشتهای بدون انتهای رژیم اوکراین را بالا میبرد که با گلوله باری شفاخانه ها و کشتار گروهی انسان ها، بوضاحت نشان داد که تزریق نظامی غرب چگونه گویا «منجر به تشدید جنگ نمیگردد».

واضح است که غرب با کمک های خود به اوکراین، اهداف مغرضانۀ خود را دنبال مینماید. به یک دلیل: به مردم اوکراین کمک نمیکند، بلکه به رژیم کیِف در حال جنگ با روسیه.  بهای تمام اکمالات به کیِف با خون شهروندان عادی اوکراین پرداخت گردیده است که به جبهۀ جنگ فرستاده میشوند تا که از منافع مالی و تلاش های ژئوپولوتیک ایالات متحدۀ امریکا و متحدین آن دفاع نمایند. این ماجراجویی های خونین کدام مفهوم دیگر را ارائه نمیکنند. ایالات متحدۀ امریکا مدت ها در جستجوی کسی بود که این ماموریت را انجام بدهد. یگانه کسی را که پیدا کرد، رژیک کیِف است که نه وجدان دارد و نه عقل.

در این زمینه، مذاکرات در مورد ضبط سرمایه های روسیه توهین آمیز بنظر میرسد. این است تناقض: گرفتن پول ها از راه های غیرقانونی برای بازسازی اوکراینی که غربی ها با ارسال تسلیحات خود، اکنون آن را تخریب مینمایند.

مسئولیت وضعیت فقر در اوکراین وجداناً بدوش کشور های عضو ناتو میباشد. حقوق دانان غربی برای جستجوی شیوه های «مشروع» بمنظور مصادرۀ جایداد های متذکره تلاش مینمایند. مسلم است که این منابع بدست شهروندان عادی اوکراین نمیرسد، بلکه به جیب های دزدان خزانه ها در رژیم کیِف و مجرمین خارجی آنها میریزد. در ضمن، کدام شیوۀ مشروع و قانونی برای تصاحب کردن سرمایه های روسیه وجود ندارد.

بهتر آن است که در برگشت صلح و دورنمای بازسازی در اوکراین فکر شود، یعنی در حصۀ مطالبات و شرایط خوب معلوم روسیه و پذیرفتن واقعیت ها بمیان آمده در این اواخر و واقعیت های قبل از آن اقدام شود. باید در یک جهان واقعی زندگی کرد، در دنیای خیالی.

«غرب مشترک» با مسلح ساختن کیِف و با تبدیل کردن آن به یک ابزار گوش به فرمان در برابر روسیه، به حمایت خود از نیونازیست های اوکراین ادامه میدهد و البته که وحشی گری و جنایات آنها را نادیده میگیرد. در این کونتکست، تصمیم شرکت امریکایی «Meta» مبنی بر حذف جزوتام نیونازیستی «آذوف» (در روسیه بعنوان سازمان تروریستی شناخته شده است که مسئول جنایات متعددی میباشد، از جمله جنایات بر ضد غیرنظامیان) از لست اشخاص و نهاد های خطرناک بسیار برجسته بنظر میرسد. از سوی دیگر، آذوف در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی کنگره ایالات متحدۀ امریکا نیز منحیث یک نهاد «علناً نازیستی» و «فاشیستی» پذیرفته شده بود. افسوس، ارزش های غرب باین خلاصه میشوند که تحت تأثیر ملاحظات روز، وضع روز و دوره های انتخاباتی قرار میگیرند.

از تمام منابع و امکانات در به اصطلاح «کار» غرب برعلیه روسیه استفادۀ خوب میبرند، یعنی از انتقال سلاح به رژیم دست نشاندۀ کیِف تا «شستشوی مغز ها» مردم اوکراین به وسیلۀ انتشار گزارشات جعلی در مورد روسیه، تحمیل ارزش های تحریف شده و به بازی گرفتن ها با استفاده از تکنولوژی ها.

مثل این است که مقامات کیِف و صاحبان غربی آنها مردمان اوکراین را من حیث «گوشت دم توپ» پنداشته و بدون تردید و تفکر، آماده اند مردم خود را قربانی منافع شخصی و بلند پروازی خود نمایند.

هر طوریکه در غرب برای ضرر رساندن به روسیه تلاش نمایند و بخواهند جامعۀ جهانی را در مورد اهداف واقعی کاملاً مغرضانۀ شان در اوکراین گمراه بسازند، تاریخ یکبار دیگر همه چیز را در جایش قرار داده و به هرکس باندازۀ لیاقت و ارزش خواهد داد.

مصاحبه سفیر روسیه آقای دمیتری ژیرنوف در افغانستان

آژانس خبری صدای پامیر -کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.