Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 45240
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 فوریه 2023 - 20:11 |

۲۲ بهمن: چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ایران و جشن مردمی

۲۲ بهمن: چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ایران و جشن مردمی

برآورد اولیه و مربوط به دستگاه های ذیربط،حاکی از حضور حدود ۲۱ میلیون نفر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ است که این عدد در مقایسه با سال ۹۸ افزایش ۳۰ درصدی دارد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رسانه های داخلی جمهوری اسلامی ایران؛ ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، مردم ایران از جنوبی ترین نقطه کشور تا شمالی ترین نقطه آن، از کردستان تا سیستان‌وبلوچستان، از خراسان تا خوزستان، از هرمزگان تا آذربایجان همگی یک دل و یک صدا به خیابان‌ها آمدند و شعار «جانم فدای ایران»، «مرگ بر آمریکا» و… به سر دادند.

مردم غیور ایران با دردست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی، شعار «الله اکبر»، «لا اله الا الله محمد رسول الله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و… مدام بر سر زبان‌هایشان بود و از ابتدا تا انتهای مسیر راهپیمایی‌ها این شعارها بود که مدام تکرار می‌شد و به گوش می‌رسید. هزاران نفر از عاشقان انقلاب اسلامی از پیر و جوان، زن و مرد امروز در جشن پرشکوه انقلاب حضوری حماسی داشتند.

اگر قرار باشد شباهت حال و هوای امروز خیابان‌های کشور را با حال و هوای روز دیگری بیان کنیم، قطعاً آن روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ خواهد بود، روز تجلی عشق به وطن، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و وفاداری به انقلاب اسلامی… که مردم در شهرهای دور و نزدیک، در شهرهای بزرگ و کوچک، در روستاهای نزدیک به پایتخت تا روستاهای دورافتاده و نزدیک به مرز، همگی به خیابان‌ها آمدند و به انقلاب اسلامی پیوستند.

مردمان داخل ایران، شیعه و سنی سرزمین نخل و کویر، آب و آفتاب و آیینه از ساعات ابتدایی صبح در صف های راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور دارند.

امروز مرد و زن، پیر و جوان، کسبه و بازاری، دانشجو و کارمند دانش آموز و طلبه سیستان و بلوچستانی آمده‌اند تا به استکبار جهانی بگویند به ۴۴ سال انقلاب اسلامی خود افتخار می کنند و همواره پشتیبان نظام هستند.

برآورد‌های اولیه جمعیت راهپیمایی کنندگان در شهر مشهد را حدود یک میلیون نفر و مردم حاضر در شهر تهران را بیش از ۱٫۵ میلیون نفر تخمین می‌زند.

گفتنی است به دستور ستاد ملی کرونا راهپیمایی مردم در سال ۱۳۹۹ به صورت خودرویی و در سال ۱۴۰۰ با محدودیت هایی برگزار شد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.