Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 46138
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 آوریل 2023 - 17:40 |

استقبال مردمی از موزه سیره نبوی در مراکش

استقبال مردمی از موزه سیره نبوی در مراکش

آیسسکو از تمدید میزبانی، رباط پایتخت مراکش از موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی به دلیل استقبال گسترده از این موزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اللواء، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) از تمدید میزبانی مراکش از نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی که در مقر این سازمان در رباط پایتخت این کشور برگزار شده است، به مدت شش ماه دیگر خبر داد. دلیل این تمدید استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه بوده است.

نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی با حضور شاهزاده الحسن، ولیعهد مراکش در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۲ افتتاح شد و به مدت یک سال کامل در رباط برقرار خواهد بود.

برگزاری این نمایشگاه در مقر آیسسکو در رباط نخستین نمونه برگزاری این نمایشگاه در سطح جهانی است.

نمایشگاه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی از زمان افتتاح تاکنون شاهد حضور گسترده گروه‌های سنی مختلف از میان شهروندان مراکشی و همچنین جهانگردانی از دیگر کشورها بوده است و از ابتدای برقراری این نمایشگاه تاکنون حدود یک‌میلیون و پانصد هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند.

شمار زیادی از شخصیت‌ها، علما و چهره‌های برتر در حوزه اندیشه اسلامی از کشورهای مختلف نیز از نمایشگاه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی بازدید کرده‌اند.

به گفته مسئولان برگزارکننده، این نمایشگاه در مدت فعالیت خود به مقصدی برای علاقه‌مندان به سیره نبوی و تمدن اسلامی تبدیل شده است.

آیسسکو اعلام کرده است که این نمایشگاه و موزه به دنبال ارائه پیام اسلام در زمینه عدالت، صلح، رحمت، بردباری، همزیستی و اعتدال براساس قرآن کریم، سنت نبوی و تاریخ درخشان تمدن اسلامی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.