Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 46024
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 21 آوریل 2023 - 11:14 |

سازمان ملل: ۱۰ تا ۲۰ هزار سودانی به چاد گریخته‌اند

سازمان ملل: ۱۰ تا ۲۰ هزار سودانی به چاد گریخته‌اند

با وجود خبرهایی مبنی بر آتش‌بس ۷۲ ساعته، درگیری‌هایی در مناطق مختلف خارطوم گزارش شده و سازمان ملل اعلام کرد، بین ۱۰ تا ۲۰ هزار سودانی در اثر این درگیری‌ها از منطقه دارفور غربی به چاد گریخته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان در بیانیه‌ای اعلام کرد، اکثر سودانی‌هایی که وارد چاد شده‌اند زن و کودک هستند و کمیساریا با دولت چاد و شرکای خود در حال ارزیابی نیاز این آوارگان، تهیه پاسخی مشترک به این نیازها و حمایت از ثبت نام آوارگان جدید در روزهای آتی است.

همچنین سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن ۳۳۰ سودانی و زخمی شدن ۳۲۰۰ تن دیگر در این درگیری‌ها خبر داد.

کمیته مقدماتی سندیکای پزشکان سودان هم پیشتر اعلام کرد که شمار تلفات غیرنظامیان از آغاز درگیری‌هایی که شنبه گذشته بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع رخ داد، به ۱۹۸ کشته و ۱۲۰۷ زخمی رسیده است.

این نهاد اعلام کرد، از مجموع ۷۴ بیمارستان در مناطق درگیری، ۵۲ بیمارستان غیرفعال هستند و در جریان این درگیری‌ها ۹ بیمارستان بمباران شده است.

از روز شنبه هفته گذشته درگیری‌های خشونت آمیز و گسترده‌ای میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف سودان به ویژه خارطوم ادامه دارد و با وجود اعلام آتش بس ۷۲ ساعته درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.