Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 46121
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 29 آوریل 2023 - 9:52 |

سوئیس تحریم‌های مالی علیه طالبان را تعدیل می‌کند

سوئیس تحریم‌های مالی علیه طالبان را تعدیل می‌کند

شورای فدرال سوئیس گفته است که ۱۳ فرمان مرتبط با تحریم‌های مالی علیه طالبان را با اهداف بشردوستانه از اواسط خرداد ماه تعدیل می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ شورای فدرال سوئیس گفته است که ۱۳ فرمان مرتبط با تحریم‌های مالی علیه طالبان را از ابتدای ماه ژوئن (اواسط خرداد) تعدیل می‌کند. این شورا با نشر اعلامیه‌ای در اواخر هفته گذشته، گفته است که با پیروی از معافیت بشردوستانه سازمان ملل متحد بر حکومت‌‎های تحریم شده، دست به چنین اقدامی زده است.

با تعدیل این فرمان‌ها، شورای فدرال سوئیس می‌تواند به کمک‌‌رسان‌ها اجازه دهد برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افراد و شرکت‌های تحریم شده در افغانستان، روابط تجاری داشته باشند و پول یا کالا به آن‌ها انتقال دهند.

شورای فدرال سوئیس می‌گوید که فرمان‌های تعدیل شده از ابتدای ماه ژوئن عملی خواهد شد. آگاهان این‌گونه اقدام‌ها را در بهبود وضعیت جاری افغانستان مهم می‌داند. یک تن از دیپلمات‌های پیشین افغانستان و مشاور حقوقی می‌گوید تصمیم‌های این‌چنینی می‌توانند در بهبود وضعیت کنونی افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه جهانی کمک کنند. وی می‌گوید: اقدام کشور سوئیس در عمل به تعهدش برای مساعدت به افغان‌ها در این شرایط نه ‌تنها مفید و مؤثر است، بلکه باعث تشویق و ترغیب دیگر کشورها هم خواهد شد که به افغانستان مساعدت و کمک کنند تا از بروز فاجعه انسانی پیشگیری شود.

به‌گفته دفتر هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد(اوچا) ۲۸ میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشردوستانه فوری هستند. پیش از این حکومت کانادا هم اعلام کرده بود که در قانون جزایی‌ این کشور، تعدیلاتی می‌آورد تا سازمان‌های کمک‌رسان اجازه یابند که به نیازمندان در افغانستان کمک‌های بشردوستانه را برسانند. اما پنج هفته بعد از آن وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد کشورش برای کارگران بشردوستانه در مکان‌هایی مانند افغانستان معافیت کلی از قوانین تروریزم را صادر نخواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.