Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 46135
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 آوریل 2023 - 15:38 |

شکایت مسلمانان از رفتار اسلام‌هراسانه مجلس هلند

شکایت مسلمانان از رفتار اسلام‌هراسانه مجلس هلند

گروهی از سازمان‌های اسلامی هلند شکایتی را علیه طرح مجلس این کشور برای تحقیق و تفحص درباره دریافت پول از کشورهای خارجی به سازمان ملل ارائه کردند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از میدل ایست آی، ائتلافی از گروه‌های مسلمان در هلند شکایتی را علیه یک کمیته پارلمانی این کشور که وظیفه بررسی تأثیر بودجه خارجی بر مساجد و سازمان‌های اسلامی را برعهده دارد، به سازمان ملل متحد ارائه کردند.

پروژه امت، گروهی مستقر در هلند، شکایتی ۸۲ صفحه‌ای را به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه و کمیته پارلمانی هلند را به انجام تبلیغات پوشالی علیه جامعه مسلمانان متهم کرد.

رهبران مسلمانی که این شکایت را تنظیم کرده‌اند عبارتند از حمید طاهری، ژاکوب فن دی بلوم و نصر الدلمانهوری که رهبری برخی مساجد و انجمن‌های مسلمانان این کشور را بر عهده دارند.

این افراد در سال ۲۰۲۰ پس از آغاز تحقیقات پارلمان هلند در مورد دریافت پول از فهرست به اصطلاح «کشورهای غیرآزاد» از جمله کویت، مراکش؛ قطر؛ عربستان سعودی؛ ترکیه و امارات متحده عربی به کمیته نفوذ ناخواسته خارجی (پوکوب)فراخوانده شدند.

سمیرا صابر، یک وکیل هلندی که پرونده را از طرف پروژه امت تشکیل داده است گفت که این سه مرد به دفاع از خود به عنوان مظنون در برابر اتهامات زیاد علیرغم وجود هیچ مدرکی مجبور شدند.

صابر افزود که شهادت شاهدان از طریق یک برنامه زنده پخش شد و از آن زمان، این افراد و مکان‌های عبادت آنها با بدرفتاری از سوی برخی از مردم مواجه شده‌اند.

صابر به میدل ایست آی گفت: آنها نه به عنوان شاهد، بلکه به عنوان مظنون مورد بازجویی قرار گرفتند و مجبور بودند بدون آمادگی از خود دفاع کنند بدون اینکه فرصتی برای شنیده شدن واقعی به آنها داده شود.

یاکوب فن دی بلوم، رئیس مسجد بلاوه در آمستردام گفت که طرح بازجویی از او و شاهدان دیگر غیرقانونی بوده و برخلاف قانون اساسی هلند است.  بلوم در بیانیه‌ای گفت: در قانون اساسی هلند، ما توافق کردیم که بر اساس مذهب یا رنگ متفاوت با یکدیگر رفتار نکنیم اما این به وضوح در اینجا اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، رسانه‌های محلی فاش کردند که مسئولان در حداقل ده شهر هلند از شرکت‌های خصوصی برای تحقیق مخفیانه از مساجد و مؤسسات اسلامی استفاده می‌کنند.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد آزادی‌های دینی، در سال ۲۰۱۹ خاطرنشان کرد که اسلام هراسی پس از سفر او به هلند در سراسر این کشور گسترده شده است. شهید در ارزیابی خود خاطرنشان کرد: اعضای جامعه مسلمانان گزارش دادند که به آنها برچسب تروریست زده می‌شود و به همین دلیل هدف حمله و آزار قرار می‌گیرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.