Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 46094
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 26 آوریل 2023 - 17:26 |

طالبان: دست‌کم ۱۲۰ شهروند افغانستان در سودان گرفتار شده‌اند

طالبان: دست‌کم ۱۲۰ شهروند افغانستان در سودان گرفتار شده‌اند

وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که حداقل ۱۲۰ شهروند این کشور در درگیری‌های سودان گرفتار شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ امیر خان متقی، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در یک گردهمایی در ولایت خوست اعلام کرد: دست‌کم ۱۲۰ شهروند افغانستان در درگیری‌ های اخیر سودان گرفتار شده‌ اند.

وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در این خصوص افزود که در حال تلاش برای محافظت از افغان‌ های گرفتار در سودان است؛ اما توضیح بیشتری در این باره نداد.

گفتنی است که بامداد ۱۵ آوریل جاری در خارطوم، پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع درگیری‌ های مسلحانه آغاز شد و به مناطق دیگر گسترش یافت که در پی آن، روز شنبه گذشته تخلیه شهروندان کشورهای خارجی از سودان آغاز شد.

هارون محمود مدیخیر مشاور فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان ساعاتی پیش گفت: ما به آتش بس پایبندیم و این درگیری باید تمام شود. ما به توافق چارچوب و تحویل قدرت به غیرنظامیان پایبندیم. ما مایل به این جنگ نبودیم اما فرمانده نیروهای مسلح ما را مجبور کرد. جریانات افراطی وارد فاز درگیری در کشور شده اند.

هارون محمود مدیخیر گفت: این جنگ تمام نخواهد شد مگر با تسلیم شدن البرهان. عبدالفتاح البرهان در حالی که هم اکنون در مخفیگاه است چگونه می‌خواهد سودان را به پیش ببرد. نیروهای پشتیبانی سریع بر نود درصد از مراکز دولتی و حاکمیتی مسلط هستند در حالی که ارتش بر شبکه‌های اجتماعی مسلط است. امکان تمدید آتش بس وجود دارد و ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.