Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 45849
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 09 آوریل 2023 - 14:20 |

مصاحبه سفیر فدراسیون روسیه در افغانستان

مصاحبه سفیر فدراسیون روسیه در افغانستان

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ هر روز در خبر های رسانه های غربی میشنویم که انتقال تسلیحات، مهمات، وسایط جنگی و سایر تجهیزات نظامی از امریکا و کشور های متحد آن به کییِف بصورت روز افزون ادامه دارد. پلان های جدید برای انجام اقدامات آموزشی – تمریناتی برای جنگجویان نیرو های مسلح اوکرائین اعلام میشوند. از این موارد در جریان نشست نوبتی مورخ ۱۵ ماه مارچ سال روان میلادی گروپ تماس در امور مسایل دفاع از اوکرائین (فارمت «رامشتین») و جلسۀ مورخ ۲۰ ماه جاری میلادی شورای امور خارجۀ اتحادیۀ اروپا با حضور وزرای دفاع گفته شده است.

اخیراً پنتاگون خبر داده است که ۵،۳۲ میلیارد دالر اندازۀ کمک های نظامی امریکا به اوکرائین را از آغاز عملیات نظامی ویژه تشکیل میدهد. ۹ کشور عضو پیمان ناتو موافقت کرده اند بیشتر از ۱۵۰ تانک «Leopard» را برای ایجاد ۹ قطعۀ تانک در اختیار کییِف قرار بدهند. نتنها موضوع تانک ها مطرح است، بلکه همچنان صحبت از وسسایط زرهی، سیستم های توپخانه ای، سیستم های ریاکتیف آتش متمرکز و طیاره های بدون پیلوت در میان است. میدانیم که استخبارات غرب اطلاعات استخباراتی را در دسترس رژیم کییِف قرار داده و حیثیت نشان گیر ها را دارند، یعنی اهداف را مشخص میسازند که سپس در عملیات های جنگی مورد استفاده قرار میگیرند.

بر اساس اعلامیه های رسمی، کشور های عضو ناتو در مجموع، حد اقل ۶۵ میلیارد دالر را باین هدف اختصاص داده اند و کشور های عضو اتحادیۀ اروپا – اضافه تر از ۱۲ میلیارد دالر. این پول ها در راستای برگشت صلح و ثبات در قارۀ اروپا بمصرف نمیرسند، بلکه به هدف تشدید عملیات های جنگی و تخریب بیشتر هزینه خواهند شد.

همه این موارد شواهد فوق العاده ای اند که حاکی از نیات خصمانۀ غرب میباشد که به برقراری صلح نه در اوکرائین، نه در منطقه و همچنان در مجموع نه در جهان ضرورت دارد. غرب وسواس فکر جنون آمیز شکست دادن باصطلاح «ستراتیژیک» روسیه را در سر دارد و آماده است یک کشور کامل، مردمان و میلیون ها زندگی را در این راه قربانی کند. برای انجام هر کاری آماده هستند، اگر فقط این مفکوره دردناک تسلط انحصاری شخصی، تأییدی عملی از طریق چنین منطق مخرب و تحقق آنرا داشته باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.