Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 45997
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 آوریل 2023 - 10:56 |

مقاله دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان / ۷۸- مین سالروز پیروزی در جنگ کبیر میهنی

مقاله دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان / ۷۸- مین سالروز پیروزی در جنگ کبیر میهنی

۷۸ سال از پایان جنگ کبیر میهنی سپری گردیده است. روز پیروزی حیثیت یک روز مقدس و جشن افتخار تمام ملت را برای روسیه دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ نازی ها در ۲۲ جون سال ۱۹۴۱ میلادی غدارانه بر اتحاد شوروی حمله کردند. آنها میخواستند کشور ما را نابود کرده و از روی زمین محو نمایند. مردم شوروی چهار سال تمام تا پای مرگ ایستادگی کرده، از سرزمین مادری خود دفاع کرده و اروپا را از شر نازی ها آزاد کرد. با تحمل سنگین ترین تلفات جبران ناپذیر، دشمن شکست خورد، سربازان ما به پیروزی های عظیمی در نبرد های تعیین کننده برای آزادی مسکو و ستالینگراد، در نبرد ها در حومۀ کورسک و در دنیپر دست یافتند، محاصرۀ لنینگراد را شکستند، اروپا را آزاد کردند و برلین را با یک هجوم تعیین کننده بدست گرفتند.

پیروزی با مساعی مردمان و افرادی از ملیت ها و مذاهب مختلف بدست آمده است که بازو به بازو در کنار هم در جبهه و در عقب جبهه بخاطر نجات وطن و سراسر جهان از شر فاشیزم میرزمیدند.

گذشتگان روسیه جان ها و زندگی خود را برای آزادی و استقلال میهن، بخاطر آیندۀ صلح آمیز و بخاطر هر یکی از مایان فدا کرده اند. مردانگی و جان نثاری آنها هرگز فراموش نخواهند شد. پیوند ها بین نسل ها ناگسستنی اند، قهرمانان خلق پیروز در خاطرات ما زنده اند، آن نسل برندگان میدان جنگ یکجا با اطفال، نواسه ها و کواسه های خود در مارش «جنبش جاودان» میروند.

خاطرات آنهایی که پیروزی را بدست آورده اند، در هر خانوادۀ روسیه پایدار باقی میماند. دلاوری های آنها نمونۀ از قهرمانی در تمام ادوار را برای ما نشان داده و ثابت کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.