Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 46130
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 29 آوریل 2023 - 11:12 |

واکنش طالبان به قطعنامه سازمان ملل درباره زنان

واکنش طالبان به قطعنامه سازمان ملل درباره زنان

وزارت خارجه دولت طالبان در مورد قطعنامه اخیر سازمان ملل در محکومیت حکومت افغانستان به دلیل ممنوعیت کار زنان در سازمان های بین المللی واکنش نشان داد و اعلام کرد که این ممنوعیت یک امر داخلی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ وزارت امور خارجه دولت طالبان در پیام توییتری نوشت: ” ما ضمن توجه به محکومیت تصمیم برای محدود کردن زنان افغان از همکاری با سازمان ملل متحد در افغانستان، ما تاکید می کنیم که مطابق با قوانین بین المللی و تعهد قوی کشورهای عضو به احترام به انتخاب های مستقل افغانستان این یک موضوع اجتماعی و داخلی است که به کشورهای خارجی ربطی ندارد.

وزارت خارجه دولت افغانستان در ادامه افزود که افغانستان به تضمین تمام حقوق زنان متعهد است و در عین حال کابل می خواهد که تفاوت های فرهنگی بین کشورها را محترم بشمارند و آن را سیاسی نکنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر پنجشنبه با اجماع به قطعنامه ای رای مثبت دادند که اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها از سوی دولت طالبان بر زنان افغانستان را محکوم کرده است.

قطعنامه پیشنهادی را اگرچه امارات و ژاپن ارائه کردند و مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی بود اما بیش از ۹۰ عضو سازمان ملل از این قطعنامه حمایت کردند.

در این قطعنامه آمده است که ممنوعیت کار زنان افغان برای سازمان ملل متحد “حقوق بشر و اصول بشردوستانه را تضعیف می کند.”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.