Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 45952
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 15 آوریل 2023 - 10:24 |

۳۰۰۰۰ پناهجوی افغان با کمک IOM در کانادا اسکان داده شدند

۳۰۰۰۰ پناهجوی افغان با کمک IOM در کانادا اسکان داده شدند
آخرین پرواز اسکان مجدد با کمک سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) با بیش از ۳۰۰۰۰ پناهجوی افغان بود، به زمین نشست.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از سازمان ملل، عملیات اسکان مجدد که در آگوست ۲۰۲۱ آغاز شد چهارشنبه هفته جاری با بر زمین نشستن پرواز چارتر با افغان‌ها در تورنتو پایان یافت. این آخرین پرواز اسکان مجدد با کمک سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) با بیش از ۳۰۰۰۰ پناهجوی افغان بود.
آنتونیو ویتورینو، مدیر کل IOM گفت: “اسکان امن پناهندگان برای بیش از ۷۰ سال تمرکز اصلی کار IOM بوده است و ما مفتخریم که بخشی از تلاش های کانادا برای ایجاد خانه جدید برای ده ها هزار افغان آسیب پذیر هستیم.”
رئیس IOM افزود: “ما به همکاری نزدیک با دولت کانادا و سایر شرکا ادامه می دهیم تا اطمینان حاصل شود که افغان ها فرصت دارند تا زندگی جدیدی را در امنیت آغاز کنند.”
آخرین پروازی که تحت این پروژه سازمان بین المللی مهاجرت سازماندهی شد، کارمندان و قراردادی های محلی سابق را از مأموریت های کانادا در افغانستان، از جمله اعضای خانواده مترجمان سابق و نگهبانان امنیتی، آورد. در گذشته، این برنامه افغان ها را از گروه های به حاشیه رانده شده مانند معلولان، زنان و دختران و دگرباشان اسکان داده است.
کانادا گفت که تکمیل برنامه اسکان مجدد نقطه عطفی برای این کشور و یک دستاورد بزرگ برای IOM بود که کارکنان آن توانستند عبور ایمن به کانادا را تضمین کنند.
شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا گفت: “من با تازه واردان ملاقات کردم و دیدم که آنها چقدر مشتاق هستند که زندگی جدیدی در کانادا ایجاد کنند.” وی افزود که کانادا به همکاری با IOM برای تامین امنیت پناهجویان افغان که نیاز به حمایت دارند ادامه خواهد داد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.