Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 46249
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 می 2023 - 16:40 |

آخرین تحولات؛ روسیه و آمریکا در آستانه درگیری نظامی

آخرین تحولات؛ روسیه و آمریکا در آستانه درگیری نظامی

عبور کی‌یف از خط قرمز “حمله به کرملین” ، محکومیت حمله به کرملین از سوی کوبا و ونزوئلا، مشارکت مستقیم آمریکا در درگیری نظامی در اوکراین و درخواست زلنسکی برای سیگنال روشن درباره عضویت اوکراین در ناتو پس از جنگ، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ “سرگئی ریابکوف”، معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته، پنج شنبه، در یک مصاحبه تلویزیونی هشدار داد که روابط این کشور و ایالات متحده در آستانه یک درگیری نظامی آشکار قرار گرفته است.

وی گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا روابط با ایالات متحده را از سقوط به ورطه درگیری نظامی مستقیم بین دو کشور باز نگه داریم. ما در حال حاضر در لبه پرتگاه و لبه یک ورطه خطرناک هستیم».

این دیپلمات در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین گفت: ایالات متحده به تلاش خود برای تشدید روند اوضاع در اوکراین ادامه می‌دهد و از دست نشانده‌ها و “عروسک‌های خود” در کی‌یف برای سازماندهی و اجرای اقدامات تحریک آمیز‌تر و خطرناک‌تر استفاده می‌کند.

معاون وزیر خارجه در عین حال تاکید کرد که مسکو آماده است تا به معنای واقعی کلمه از همه ابزارها برای جلوگیری از تجاوز به امنیت کشور، رئیس جمهور و رهبران سیاسی خود استفاده کند. به گفته ریابکوف، تماس‌ها بین مسکو و واشنگتن در صورت لزوم از جمله در سطح بالا برقرار می‌شود. با این حال، وی احتمال امتیاز دادن یکجانبه روسیه به طرف آمریکایی را رد کرد. وی یادآور شد: گفت‌وگو بین دو کشور تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که توازن منافع وجود داشته باشد.

روز چهارشنبه دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه از تلاش برای حمله با استفاده هواپیماهای بدون سرنشین به ساختمان‌های کرملین خبر داد که این حمله به موقع خنثی شد. مسکو  این حادثه را یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده و سوء قصد به جان رئیس جمهوری روسیه ارزیابی کرده و این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر اقدامات تلافی جویانه‌ای که لازم بداند را انجام دهد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و سی‌ و ششم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

وزیر خارجه چین به لاوروف: آماده هستیم به همراه روسیه به حل بحران اوکراین کمک کنیم

چین گانگ، وزیر امور خارجه چین بامداد امروز، جمعه، در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در ایالت گوا، آمادگی طرف چینی از طریق همکاری با فدراسیون روسیه برای کمک واقعی به حل و فصل بحران اوکراین را اعلام کرد.

طبق اطلاعات منتشره از سوی وزارت خارجه چین، چین گانگ گفت: “مقامات پکن به طور مداوم مذاکرات صلح را ترویج خواهند کرد. ما از طریق تماس و هماهنگی با روسیه آماده هستیم تا در حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مشارکت واقعی داشته باشیم”.

وی در این دیدار به تقویت تعامل بین پکن و مسکو پس از سفر شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین به روسیه در ماه مارس اشاره و تاکید کرد: چین و روسیه در همه سطوح، تماس‌های فعال‌تری با یکدیگر دارند و همکاری‌ها را در همه زمینه‌ها ارتقا می‌دهند.

این دیپلمات در پایان یادآور شد که جمهوری خلق چین تلاش خواهد کرد تا توافقات مهمی که بین شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حاصل شده است، را عملی کرده، روابط راهبردی با مسکو را تقویت کند و همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه ها را تقویت و تعمیق بخشد.

کی‌یف با حمله پهپادی به کرملین، از خط قرمز مهمی عبور کرد

روزنامه چینی “گلوبال تایمز” در سرمقاله روز جمعه خود نوشت، حمله به کرملین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین باید به عنوان “عبور کی‌یف از یک خط قرمز بسیار مهم” تلقی شود.

در این گزارش آمده است: “این حادثه نشان دهنده عبور از خط قرمز جدیدی در بحران اوکراین است. در بیش از یک سال درگیری بین روسیه و اوکراین، هیچ یک از طرفین حملاتی را علیه مراکز سیاسی و محل اقامت مقامات دولتی یکدیگر انجام نداده بودند.”

به نوشته گلوبال تایمز، مسلماً مسکو میتواند “اقدامات تلافی جویانه قابل توجهی” ، از جمله حمله به ساختمان های دولتی در کی‌یف را انجام خواهد داد.

کوبا حمله پهپادی به کرملین را محکوم کرد

میگل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا بامداد امروز، جمعه، حمله اوکراین  با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به کاخ کرملین را محکوم کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: “من مخالفت خود را با حمله به کرملین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین اعلام می کنم. کوبا مجدداً مواضع خود را تأیید کرده و همه اقدامات، روش ها و شیوه های تروریسم، در همه اشکال و مظاهر آن را محکوم می کند.”

قدیروف معتقد است که حمله پهپادی به کرملین بر روند عملیات ویژه تأثیری نخواهد گذاشت

رمضان قدیروف، رئیس “جمهوری چچن”، صبح امروز، جمعه، در کانال تلگرام تاکید کر: حمله پهپادی به کرملین نباید سناریوی مسیر برنامه ریزی شده برای اجرای “عملیات نظامی ویژه” را تغییر دهد.

قدیروف با اشاره به اهداف روسیه و متحدانش برای ایجاد نظم جهانی عادلانه تر، نوشت: «یک اقدام تحریک آمیز  نباید و نمی تواند سناریوی برنامه ریزی شده عملیات نظامی ویژه را تغییر دهد. بله، این اقدام حمله به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و در نتیجه به دولت و علیه کل مردم روسیه است. اما این حادثه نباید بر برنامه ها و منافع برنامه ریزی شده ما تأثیر بگذارد. و البته مسئله انتقام نیز مطرح است که البته “این اقدام باید بسیار دقیق و حساب شده” انجام گیرد.»

وقوع انفجارها و آتش سوزی‌ها در پایتخت اوکراین

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف  تایید کرد که چند مورد انفجار و آتش سوزی در پایتخت مشاهده شده است.

وی شب گذشته در کانال تلگرام خود نوشت: انفجار و آتش سوزی در منطقه سولومنسکی پایتخت رخ داده است. به احتمال زیاد برخورد لاشه یک هواپیمای بدون سرنشین  باعث آن شده است. کلیه خدمات به منطقه ارسال شده، امدادگران آتش سوزی را در یک ساختمان چهار طبقه مهار کردند. مساحت حریق ۵۰ متر مربع است. هنوز کسی برای کمک به پزشکان مراجعه نکرده است.

کلیچکو ساعتی بعد یادآور شد که آتش سوزی گسترش یافته است و سازه های ساختمانی در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع تخریب شده است.

همچنین به گفته شهردار، در اثر سقوط لاشه یک پهپاد، در منطقه کوچکی در منطقه پچرسکی آتش سوزی رخ داده است. وی گفت که ساختمان ها آسیب ندیده و این حادثه تلفات جانی نداشته است.

بعد از آن اواخر شب گذشته مشخص شد که نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای بدون سرنشین خودی از نوع (Bayraktar TB2) که کنترل آن از دست رفته بود را در آسمان کی‌یف سرنگون کردند . این خبر از سوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام شد.

علاوه بر این، شب گذشته رسانه های اوکراینی از به صدا درآمدن آژیر هشدار حمله هوایی در پایتخت اوکراین و منطقه کی‌یف خبر دادند.

پیش از این روز پنج شنبه وضعیت هشدار حملات هوایی در کی‌یف، بیش از سه ساعت و نیم ادامه داشت. وزارت دفاع روسیه در این باره اظهار نظری نکرده است.

ریابکوف: آمریکا مدتهاست در درگیری در اوکراین مشارکت مستقیم دارد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته، پنجشنبه، در یک برنامه زنده از شبکه اول این کشور یادآور شد که واشنگتن مدت‌هاست که مستقیماً یکی از طرف‌های درگیری نظامی در اوکراین بوده و قصد دارد روسیه مستقل را نابود کند.

وی گفت: «ایالات متحده مدتهاست که مستقیماً در این درگیری (اوکراین) شرکت  داشته و مدتهاست که یک جنگ ترکیبی علنی علیه کشور ما به راه انداخته است. اوکراین در این بین تنها ابزاری در دست آنهاست، این نوک نیزه ای است که غرب جمعی، به رهبری آمریکا به اهتزاز درآورده است.»

ریابکوف افزود: «هدف آنها از بین بردن روسیه دارای حاکمیت و مستقل به عنوان یک عامل تاثیرگذار بین المللی است و برای این منظور آنها به طور فزاینده ای وسوسه شده اند که با نظریه تجزیه روسیه بازی کنند، ما همچنان و کاملاً علنی در مورد این موضوع صحبت می کنیم و این اقدامات را تجاوز مستقیم به پایه های سیستم دولتی کشور خود می دانیم.»

به گفته وی، “تنها افرادی که سعی دارند متحدان خود را فریب دهند” می توانند بگویند که ایالات متحده در مناقشه کنونی در اوکراین دخالتی ندارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه این واقعیت را مورد توجه قرار داد که روسیه بارها دلایل پیدایش فاجعه فعلی در اوکراین را بیان کرده است. وی ادامه داد: ما توضیح داده ایم که ایالات متحده چه نقش کاملا مخربی در وقایع کودتای دولتی سال ۲۰۱۴ در کی‌یف ایفا کرد، هشت سال پس از آن چه اتفاقی افتاد و اینکه چه تلاش های دیپلماتیکی برای توقف تجاوز آشکار مقامات کی‌یف علیه مردم منطقه دونباس انجام شد.

ریابکوف: آمریکا از “عروسک‌های” خود در اوکراین برای تحریکات خطرناک استفاده می‌کند

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد که واشنگتن از “عروسک‌های خود در کی‌یف” برای انجام اقدامات بسیار خطرناک و تحریک آمیزتر استفاده می کند.

این دیپلمات بلندپایه در اظهار نظر در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین گفت: من فکر می کنم که هر فرد دارای عقل سلیم در هر کشوری متوجه می شود که ما در مورد این واقعیت صحبت می کنیم که ایالات متحده برای رسیدن به اهداف خود، به تلاش خود برای تشدید روند اوضاع در اوکراین ادامه می دهد و از دست نشانده های خود در کی‌یف و “عروسک های خود” در آنجا برای سازماندهی و اجرای اقدامات تحریک آمیز تر و خطرناک تر استفاده می کند.

ریابکوف تاکید کرد: روسیه آماده است از همه ابزارهای موجود استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس اجازه تجاوز به امنیت کشور و رهبری آن را ندارد. ما به معنای واقعی کلمه حاضریم از تمام امکاناتی که در اختیار داریم استفاده کنیم تا تجاوز به امنیت کشور، امنیت رئیس جمهور و رهبری سیاسی توسط هیچ کس صورت نگیرد.

گفتگوی پوتین با رئیس جمهور ونزوئلا/ مادورو حمله پهپادهای به کرملین را محکوم کرد

به گزارش دفتر مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نیکلاس مادورو، رهبر ونزوئلا روز پنج شنبه گفتگوی تلفنی داشتند. در این مذاکرات مسائل مربوط به تقویت هر چه بیشتر مشارکت راهبردی روسیه و ونزوئلا و اجرای پروژه‌های مشترک مورد بحث قرار گرفت. این مذاکرات به ابتکار طرف ونزوئلایی انجام شد.

در این گزارش آمده است: «ولادیمیر پوتین، به ویژه، ارزیابی خود را از روند توسعه اوضاع پیرامون اوکراین را با همتای خود به اشتراک گذاشت، درباره اهداف اصلی عملیات نظامی ویژه صحبت کرده و تاکید کرد که این اهداف شامل به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونباس توسط کی‌یف و حاکمیت روسیه بر کریمه است.»

مادورو به نوبه خود از اقدام قاطع روسیه برای دفاع از امنیت خود قویاً حمایت کرد. وی با محکوم کردن فعالیت های بی ثبات کننده آمریکا و ناتو بر اهمیت مقابله با کمپین دروغ و اطلاعات نادرست غرب علیه مسکو تاکید کرد. رئیس‌ جمهوری ونزوئلا همچنین حمله پهپادهای اوکراینی به کرملین را به شدت محکوم کرد.

آمریکا استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین را بعید خواند

اوریل هینس، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده شب گذشته، پنجشنبه، در جلسه استماع کنگره آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معتقد است که استفاده مسکو از سلاح هسته‌ای در اوکراین بعید است.

او گفت: «این مسئله بسیار بعید است. این ارزیابی فعلی ما است و تاکنون شواهدی در این رابطه مشاهده نشده است.»

پیش از این، در اواخر ماه آوریل، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی ارتش ایالات متحده، گفت که روسیه قادر است بدون استفاده از سلاح هسته‌ای، حتی با بسیج کامل طرف مقابل، اوکراین را در این مناقشه نظامی شکست دهد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پیش از آن تاکید کرد که مسکو هرگز کسی را به جنگ هسته‌ای تهدید نمی‌کند، ادعاهای خلاف آن تبلیغاتی است. به گفته وی، دکترین هسته‌ای روسیه چندین سناریو را پیش بینی می کند که در آنها می توان از سلاح های هسته‌ای استفاده کرد که “وضعیت کنونی در اوکراین قطعاً چیزی نیست” که در این سند پیش بینی شده است.

 پاسخ پسکوف به اظهارات آمریکا مبنی بر عدم دخالت در حمله پهپادی به کرملین

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه شب گذشته، پنجشنبه، به اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه ایالات متحده در حمله پهپادی به کرملین دست نداشته است، پاسخ داد.

وی بدین ترتیب به سخنان جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید که گفته بود واشنگتن هنوز به درستی نمی داند در کرملین چه اتفاقی افتاده است، واکنش نشان داد. علاوه بر این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که اظهارات طرف روسی در مورد حمله به کرملین را “باید به دو بخش تقسیم کرد”.

پسکوف در پاسخ این ادعاها گفت: «ما دقیقاً می دانیم چه اتفاقی افتاده و هر آنچه که می‌خواستیم و لازم بود را گفته‌ایم.»

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز گذشته تاکید کرد که تلاش‌های کی‌یف و واشنگتن برای انکار حمله به کرملین مضحک است، زیرا تصمیم‌گیری در مورد چنین حملاتی در واقع در ایالات متحده گرفته می‌شود و اوکراین تنها مجری آنهاست و دستورات را اجرا می‌کند.

روز چهارشنبه دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه از تلاش برای حمله با استفاده هواپیماهای بدون سرنشین به ساختمان‌های کرملین خبر داد که این حمله به موقع خنثی شد.

بحرین حمله پهپادی به کرملین را محکوم کرد

عبدالله بن احمد آل خلیفه، معاون وزیر امور خارجه  بحرین در دیدار با آلکسی اسکوسیریف، سفیر روسیه در منامه در روز پنجشنبه اعلام کرد که این پادشاهی  حمله پهپادی به کاخ کرملین را محکوم می کند.

وزارت امور خارجه بحرین در این باره اعلام کرد: «معاون وزیر، پادشاهی بحرین اقدام حمله به کرملین و سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با استفاده از دو پهپاد را محکوم کرد و این اقدام را تشدید کننده خطرناکی در روند اوضاع خواند.»

بلژیک قصد دارد از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین استفاده کند

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک روز گذشته اعلام کرد، این کشور که بیش از ۱۸۰ میلیارد یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه را از زمان آغاز درگیری های نظامی در اوکراین مسدود کرده، در حال بررسی راه هایی برای استفاده از این مبلغ برای حمایت از اوکراین و کمک به بازسازی این کشور بعد از جنگ است.

دی کرو در یک کنفرانس مطبوعاتی در لاهه گفت: «در مارس سال گذشته، بلژیک حدود ۲۰۰ میلیون یورو درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در بلژیک را ضبط کرد. و ما از این بودجه برای حمایت از تلاش‌های نظامی اوکراین و کمک به پناهندگان اوکراینی در بلژیک استفاده می‌کنیم.»

رئیس دولت بلژیک گفت: ما باید در این زمینه «حتی فراتر از این» پیش برود. ما باید از پول روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کنیم. این هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اخلاقی منطقی است. در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم.»

در این کنفرانس مطبوعاتی، مارک روته – نخست وزیر هلند و ولادیمیر زلنسکی – رئیس جمهوری اوکراین نیز حضور داشتند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در اواخر ماه آوریل، فرمانی را در مورد اقدامات تلافی جویانه در صورت توقیف دارایی های روسیه در خارج از کشور امضا کرد. اکنون در صورت انصراف یا محدودیت حقوق مالکیتی فدراسیون روسیه در خارج از کشور، اقداماتی علیه دارایی های کشورهای غیردوست در روسیه اعمال خواهد شد.

زلنسکی: اوکراین باید بداند پس از پایان جنگ در ناتو پذیرفته خواهد شد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین معتقد است که این کشور باید سیگنال روشنی در مورد پیوستن به ناتو پس از پایان درگیری نظامی دریافت کند. او روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در هلند گفت: ما واقع گرا هستیم، می دانیم که در حالت ادامه درگیری نظامی در کشور ما، نمی توانیم به ناتو بپیوندیم، اما در طول این درگیری مایل هستیم سیگنال بسیار واضحی دریافت کنیم که پس از پایان جنگ قطعاً در ناتو خواهیم بود.

یک روز قبل رئیس جمهور اوکراین خواستار تبدیل این کشور به سی و سومین عضو ناتو پس از فنلاند و سوئد شد. زلنسکی در عین حال یادآور شده که اوکراین تا پایان درگیری نظامی در خاک خود نمی تواند به این ائتلاف بپیوندد.

پیش از این، در اواخر آوریل،  گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهوری لیتوانی گفته بود که اوکراین تا قبل از پایان درگیری نظامی به ناتو نخواهد پیوست. به گفته وی، در غیر این صورت وضعیت بیش از حد پیچیده خواهد شد.

زلنسکی موضوع تامین جنگنده های اف-۱۶ را مشکل خواند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین ابراز عقیده کرد که دریافت جت‌های جنگنده اف-۱۶ کی‌یف از شرکای غربی خود به اندازه پیوستن این کشور به ناتو مشکل است. او این موضوع را روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در دادگاه کی‌یفری بین‌المللی (ICC) در لاهه بیان کرد.

به گفته زلنسکی، می توان برای مدت طولانی در مورد تامین جنگنده صحبت کرد، اما امکان انتقال جنگنده اف-۱۶ “با آموزش شروع می شود” و تنها کشورهایی که سایت های مناسب را دارند می توانند در این زمینه به اوکراین کمک کنند. وی افزود: این موضوع بسیار پیچیده ای است، مانند مسئله ادغام آینده ما در اتحادیه اروپا، آینده ما در ناتو. البته ما روی همه آنها کار خواهیم کرد.

پیش از این ، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین یادآور شد که تصمیم گیری درباره تامین جنگنده های اف-۱۶ برای کی‌یف به نتایج ضد حمله ارتش اوکراین بستگی دارد. او در عین حال تاکید کرد که اگر کی‌یف از قبل F-16 در اختیار داشت، ضد حمله “سریع‌تر” انجام شده بود.

روسیه از سازمان ملل خواست لندن را به دلیل ارسال مهمات دارای اورانیوم ضعیف شده به کی‌یف محکوم کند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد برنامه انگلیس برای ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین اعلام کرد که دبیرخانه سازمان ملل آماده است تا چشم خود را بر هر اقدام غرب ببندد که مسلماً چنین برخوردی به منزله حمایت مستقیم از کی‌یف خواهد بود.

وی در بیانیه ای در وب سایت وزارت خارجه  یادآور شد: این تصور به وجود می‌آید که دبیرخانه سازمان ملل متحد از قبل آماده است تا چشمان خود را بر روی هر گونه اقدامات غرب جمعی در حمایت از رژیم کی‌یف ببندد، علیرغم این واقعیت که این اقدامات می‌تواند عواقب جدی، از جمله از نظر خطرات رادیواکتیوی، داشته باشد.»

زاخارووا تاکید کرد، خطر در این واقعیت نهفته است که در نتیجه برخورد داشتن با مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده، فرد بعدا می تواند دچار آسیب های جدی از جمله سرطان شود

کاخ سفید: ایالات متحده همه امکانات لازم برای ضد حمله را به کی‌یف ارائه کرده است

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز گذشته اعلام کرد که اوکراین تمام تسلیحات لازم برای انجام عملیات ضد حمله را در اختیار دارد. کربی به سی ان ان گفت: «اوکراین اکنون همه آنچه را که برای آغاز یک ضد حمله در هفته ها و ماه های آینده نیاز دارد، در اختیار دارد.»

کربی اظهار داشت که تاریخ شروع ضد حمله را حتی اگر از آن مطلع بود، اعلام نمی کرد. به گفته وی، تنها ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین می تواند در این مورد صحبت کند.

پیش از این، در اول ماه مه، کربی یادآور شده بود که واشنگتن تقریباً ۱۰۰ درصد از کمک های نظامی درخواستی را به کی‌یف منتقل کرده، البته تحویل ها همچنان ادامه داشته و اوکراین بسته های تسلیحاتی بیشتری دریافت خواهد کرد.

در عین حال، در اواخر ماه آوریل، رسانه های غربی به  وجود نگرانی هایی در خصوص گزارش هایی مبنی بر عدم آمادگی نیروهای نظامی اوکراینی برای اجرای یک ضد حمله اشاره کردند. به گزارش آنها، این موضوع باعث نگرانی جدی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی شده که مبالغ هنگفتی برای کمک نظامی به کی‌یف سرمایه گذاری کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.