Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 46423
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 می 2023 - 13:11 |

اجلاس بانک توسعه اسلامی در عربستان سعودی

اجلاس بانک توسعه اسلامی در عربستان سعودی

اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور مقامات ۵۰ کشور جهان از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در شهر جده عربستان سعودی آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از روزنامه عکاظ، امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه، اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی با حضور مقامات بیش از ۵۰ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان سعودی آغاز به کار کرد.

بانک توسعه اسلامی مخفف (ISDB) (به انگلیسی: Islamic Development Bank) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سراسر جهان براساس اصول شریعت اسلامی در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۵ میلادی از سوی ۲۲ کشور اسلامی و با سرمایه نخستی ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی در جده عربستان تأسیس شد. تعداد ۵۶ کشور دیگر در سال ۱۹۸۹ با پذیره‌نویسی ۱۴۹۱ میلیون دینار به عضویت آن بانک درآمده است.

هم‌اکنون اعضای بانک توسعه اسلامی، در برگیرنده ۵۶ کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا می‌باشد و سرمایه پذیره‌نویسی شده این بانک در حال حاضر نیز بالغ بر چهار میلیارد دینار اسلامی است.

ساختار سازمانی و مدیریتی این بانک نیز شامل هیئت عامل، هیئت مدیره اجرایی و ریاست بانک می‌باشد.

بانک توسعه اسلامی دارای یک ستاد (دفتر مرکزی) در شهر جده و سه دفتر منطقه‌ای در آلماتی (قزاقستان)، کوالالامپور (مالزی) و رباط (مراکش) می‌باشد. همچنین، به منظور پیگیری اجرای پروژه‌های مصوب در هر یک از کشورهای ایران، اندونزی، قزاقستان، لیبی، پاکستان، سنگال و سودان، نمایندگان محلی منطقه‌ای دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.