Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 46337
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 09 می 2023 - 14:12 |

انتقاد از بدرفتاری با دانش‌آموزان مسلمان در مدارس آمریکا

انتقاد از بدرفتاری با دانش‌آموزان مسلمان در مدارس آمریکا

گزارش اخیر شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی می‌گوید که بدرفتاری با دانش‌آموزان مسلمان در مدارس دولتی آمریکا مشکل فراگیر و نظام‌مندی است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آناتولی، نتایج تحقیق شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR) نشان می‌دهد که درخواست‌های کمک والدین و دانش‌آموزان در مدارس دولتی ایالت ماساچوست برای کمک از سوی این شورا، ۷۲ درصد افزایش یافته است.

CAIR در گزارش حقوق مدنی خود در سال ۲۰۲۲ که اخیراً منتشر شده است، گفت: بدرفتاری با دانش‌آموزان مسلمان در مدارس ماساچوست مشکلی فراگیر و سیستماتیک است.

در بخشی از این گزارش آمده است: در حالی که ما شاهد کاهش درخواست‌های کمک در مورد مسائلی بودیم که معمولاً بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مانند تبعیض در اشتغال و مسکن؛ افزایش ۷۲ درصدی در درخواست‌های کمک از سوی والدین و دانش‌آموزانی که دچار بحران اسلام‌هراسی در مدارس دولتی خود بودند، به امری نگران‌کننده بدل شده است.

در بخش دیگر این گزارش که بخش CAIR در ماساچوست (CAIR-MA) آن را منتشر کرده، آمده است: پسران مسلمان معمولاً از تنبیه ناعادلانه شکایت می‌کردند، که گمان می‌برند به دلیل هویت مسلمان‌شان است، در حالی که دختران مسلمان گزارش دادند که مدارس آنها نتوانسته‌اند از آنها در برابر قلدرها در مدرسه که آنها و حجابشان را هدف قرار می‌دهند محافظت کنند؛ هر دو مشکلی فراگیر و سیستماتیک هستند.

این گزارش می‌افزاید: ۱۲۴ مورد درخواست برای کمک حقوقی نیز در سال ۲۰۲۲ دریافت کرده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش همچنین افزایش نگران‌کننده ۳۳ درصدی تماس‌ها در مورد جرایم ناشی از نفرت و آزار و اذیت در آمریکا را پس از کاهش مداوم در پنج سال گذشته نشان می‌دهد.

طاهره الودود، مدیر اجرایی CAIR-MA گفت که آموزش برای ساختن جامعه‌ای موفق و سرزنده بسیار مهم است.

با این حال، او تأکید کرد که این گزارش تجربیات ناراحت‌کننده و آسیب‌زایی را که تعداد زیادی از کودکان مسلمان در ماساچوست هر روز با آن روبه‌رو می‌شوند، مستند می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.