Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 46199
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 می 2023 - 17:56 |

انتقاد سازمان ملل از نقض حقوق مسلمانان در فرانسه

انتقاد سازمان ملل از نقض حقوق مسلمانان در فرانسه

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه‌ای از نقض حقوق مسلمانان و مهاجران در فرانسه با توهین نژادی و خشونت پلیس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد در جلسه‌ای که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی سوابق فرانسه در این زمینه برگزار شد، پاریس را به دلیل نقض حقوق مسلمانان و مهاجران، توهین نژادی و خشونت پلیس مورد انتقاد قرار داد.

چندین کشور از جمله تونس از فرانسه خواستند تا تلاش بیشتری برای مبارزه با خشونت و تبعیض نژادی انجام دهد.

نماینده آمریکا در این باره گفت: ما به فرانسه توصیه می‌کنیم که تلاش‌های خود را در مبارزه با جنایات و تهدیدهای خشونت‌آمیز با انگیزه نفرت مذهبی، مانند یهودی‌ستیزی و نفرت از مسلمانان تقویت کند.

برزیل و ژاپن رفتار نژادی توسط نیروهای امنیتی را محکوم کردند، در حالی که آفریقای جنوبی از پاریس خواست تدابیری اتخاذ کند که از بی‌طرفی تحقیقات توسط نهادهای خارج از پلیس در مورد همه حوادث نژادپرستانه مربوط به دو پلیس اطمینان حاصل شود.

ایزابل روم، رئیس هیئت فرانسوی و وزیر حقوق زنان و برابری جنسیتی، مستقیماً به این انتقادها پاسخ نداد، اما نژادپرستی و یهودستیزی را «سم برای جمهوری» توصیف کرد.

از سویی هیئت‌های چندین کشور از جمله سوئد، نروژ و دانمارک به خشونت پلیس فرانسه در جریان عملیات امنیتی به ویژه در تظاهرات‌های اخیر اشاره کردند. امری که حتی در خود فرانسه نیز با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

در جلسه‌ای که به پاسخ‌های هیئت فرانسوی اختصاص داشت، سابرین بالیم، مشاور حقوقی در وزارت کشور فرانسه با اشاره به «مجازات متخلفان» گفت که «استفاده از قدرت» در «در یک چارچوب سخت‌گیرانه» است.

وی ادعا کرد: اعضای نیروهای امنیتی ملزم به پوشیدن نشان‌هایی با شماره شناسایی فردی هستند تا اقدامات آنها قابل‌ردیابی باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.