Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 46454
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 15 می 2023 - 8:27 |

بانک توسعه اسلامی با تأمین مالی ۷ پروژه توسعه‌ای در افغانستان

بانک توسعه اسلامی با تأمین مالی ۷ پروژه توسعه‌ای در افغانستان

بانک توسعه اسلامی با تأمین مالی هفت پروژه جدید رفاهی تحت حمایت صندوق امانی بشردوستانه افغانستان در این کشور موافقت کرد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این تصمیم در جریان نشست سالانه رؤسای بانک توسعه اسلامی در جده و با حضور وزرا و هیات‌های کشورهای عضو، اتخاذ شد.
به گزارش «العربیه»، این پروژه‌ها به‌منظور بهبود خدمات تغذیه‌ای و بهداشتی برای کودکان و مادران در مناطق دورافتاده روستایی در افغانستان اجرا خواهند شد. مقابله با بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده مانند وبا از طریق ارایه سیستم‌های تصفیه آب به‌کمک انرژی خورشیدی از هدف‌های دیگر این پروژه عنوان شده است.

ارزش دو پروژه توسعه‌ای این بانک که با حمایت صندوق امانی بشردوستانه افغانستان و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امضا شد، هریک دو میلیون دلار برآورد شده است.
این دو پروژه به‌کمک یونیسف به ارایه خدمات تغذیه‌ای «نجات‌دهنده» و آب پاک برای ده‌ها کودک آسیب‌پذیر در استان‌های قندهار، لوگر، پکتیا و دیگر مناطق روستایی افغانستان اختصاص خواهد یافت.

دفتر یونیسف در افغانستان نیز در توئیتی در مورد این پروژه‌ها نوشت که از طریق این کمک صندوق امانی بشردوستانه افغانستان می‌تواند برای بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه حاد در افغانستان درمان‌های غذاهای آماده تهیه کند.
به‌گفته‌ یونیسف، آن‌ها از طریق این پروژه برای ۳۲ هزار نفر از ساکنان روستاها در افغانستان آب آشامیدنی سالم فراهم خواهند کرد.

سومین پروژه‌ای که در چارچوب این همکاری‌ها اجرا خواهد شد، یک پروژه دو میلیون دلاری دیگر است که با همکاری سازمان بین‌المللی مهاجرت به‌منظور تأمین آب آشامیدنی سالم برای بیش از ۱۳ هزار نفر انجام می‌شود.
محمد الجاسر، رییس گروه بانک توسعه اسلامی، هنگام امضای این توافق‌نامه‌ها گفت: امضای این توافق‌نامه‌ها گواه مؤثرترین و مشارکتی‌ترین تلاش‌های تیمی‌ است.
صندوق امانی بشردوستانه افغانستان سال ۲۰۲۲ با شرکت ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی تأسیس و هدف آن بهبود وضعیت بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان اعلام شد، این صندوق به‌ابتکار پاکستان تأسیس شد.

رییس بانک توسعه اسلامی همچنین از کمک‌ ۳۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به این صندوق از طریق مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان، کمک‌ سازمان همکاری اسلامی برای بسیج منابع در سراسر جهان و کمک‌ دولت‌های الجزایر، کویت، مالزی و ترکیه به صندوق امانی بشردوستانه افغانستان قدردانی کرد. او تأکید کرد: ما مشتاقانه منتظر دریافت کمک‌های بیشتر کشورهای عضو و سایر ارائه‌دهندگان به صندوق هستیم.
الجاسر افزود که کار روی دسته بعدی پروژه‌ها که از طریق کمک‌های سخاوتمندانه صندوق توسعه عربستان سعودی تأمین می‌شود، هم آغاز شده است.
سلطان عبدالرحمن المرشاد، مدیرعامل صندوق توسعه عربستان سعودی، هم در برنامه امضای این توافق‌نامه گفت: این توافق‌ها کمک‌های ملموسی برای تقویت یک چارچوب اصولی به‌منظور دستیابی به توسعه فراگیرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.