Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 46161
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 می 2023 - 9:40 |

تأکید سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل بر حل بحران سودان

تأکید سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل بر حل بحران سودان

سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل بر ضرورت از سرگیری گفت‌وگو و مذاکره و تلاش برای تداوم آتش‌بس بین دو طرف درگیری در سودان تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از الشرق، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل بر ضرورت آغاز دوباره گفت‌وگوها به منظور تداوم آتش‌بس میان دو طرف درگیر و حل بحران سودان تأکید کردند.

این مباحث در جریان تماس تلفنی حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و فولکر برتس، رئیس هیئت سازمان ملل متحد در سودان صورت گرفت که در جریان آن تحولات وضعیت کنونی سودان مورد بررسی قرار گرفت.

سازمان همکاری اسلامی قبلاً آمادگی خود را برای استفاده از همه ظرفیت‌های خود برای حمایت از تلاش‌های بشردوستانه و از سرگیری گفت‌وگو بین طرف‌های سودانی اعلام کرده بود و از همگان خواسته بود که تشدید اقدامات نظامی را متوقف کنند و برای حل همه مسائل اختلافی به گفت‌وگو متوسل شوند.

پس از کودتای نظامی در سودان و کنار زدن عمر البشیر رفته رفته اختلافات میان ارتش این کشور و نیروهای واکنش سریع که پیش‌تر برای درگیری‌ها در دارفور سازمان‌دهی شده بودند، بالا گرفت. با گذشت زمان این اختلافات سرانجام به جنگی کامل میان دو طرف منجر شده است تاکنون بیش از ۵۰۰ غیرنظامی سودانی در این درگیری‌ها جان‌ باخته‌اند، هزاران نفر به کشورهای همسایه گریخته‌اند و هیئت‌های دیپلماتیک و اتباع خارجی از سودان خارج شده‌اند. بسیاری وضعیت سودان را در شرف وقوع جنگ داخلی بزرگی توصیف می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.