Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 46546
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 می 2023 - 8:08 |

تسهیل تابعیت با قانون جدید شهروندی در آلمان

تسهیل تابعیت با قانون جدید شهروندی در آلمان

وزارت داخله آلمان پیش‌نویس قانونی را منتشر کرد که هدف آن آسان‌تر کردن درخواست شهروندی برای مردم است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این پیش نویس گزینه چند تابعیتی را پیشنهاد می‌کند و سال‌های اقامت مورد نیاز قبل از اخذ تابعیت را از هشت سال به پنج یا سه سال کاهش می‌دهد و الزامات زبان آلمانی را هم تسهیل می‌کند.

طبق این پیش‌نویس که روز جمعه منتشر شد، الزامات زبان آلمانی برای شهروندی همچنین برای اعضای به اصطلاح نسل “گاستاربایتر” تسهیل می‌شود. بسیاری از این افراد ترک‌های هستند که در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۶۰ به عنوان کارگران مهاجر به آلمان آمدند.
دولت آلمان سال گذشته با اصلاح قانون مهاجرت موافقت کرد تا با باز کردن بازار کار برای کارگران مورد نیاز خارج از اتحادیه اروپا، صدها هزار شغل خالی را پر کند.

طبق گزارش رویترز، در پایان سال ۲۰۲۱، حدود ۷۲.۴ میلیون نفر با تابعیت آلمانی و حدود ۱۰.۷ میلیون نفر با تابعیت خارجی در آلمان زندگی می‌کردند که از این تعداد حدود ۵.۷ میلیون نفر برای دست‌کم ۱۰ سال در آلمان زندگی بوده‌اند.
پیش‌نویس قانون جدید البته در داخل ایتلاف حاکم و همچنین توسط اپوزیسیون مورد اعتراض قرار گرفته است. آنها می‌گویند که این قانون ممکن است مهاجرت غیرقانونی را تشویق کند و در عین حال انگیزه‌های مهاجران را برای ادغام کامل از بین ببرد.

اما این پیش‌نویس اضافه کرده است، هر کسی که می‌خواهد تابعیت آلمان را کسب کند، باید به ارزش‌های یک جامعه آزاد متعهد باشد که شامل کرامت و برابری همه انسان‌ها است.
در این پیش‌نویس آمده است: «هر کسی که این ارزش‌ها را نداشته باشد یا حتی برخلاف آن‌ها عمل کند، ممکن است شهروند آلمان نشود.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.