Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 46614
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 می 2023 - 16:58 |

تظاهرات هزاران کارگر در بلژیک در اعتراض به وضع موجود

تظاهرات هزاران کارگر در بلژیک در اعتراض به وضع موجود

هزاران کارگر بلژیکی در اعتراض به نادیده گرفته شدن حقوق خود در شهرهای مختلف این کشور از جمله «بروکسل» تظاهرات کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از برگزاری تظاهرات کارگران بلژیک علیه در اعتراض به نادیده گرفتن حقوق خود خبر دادند.

تعداد ۲۰۰۰۰ عضو اتحادیه کارگری بلژیک در اعتراض به شرایط بد فزاینده کاری و از بین رفتن حقوق خود تظاهرات کردند. اعتراضات کارگران فعالیت حمل و نقل و  مترو را فلج کرد و باعث سنگینی تردد در شهر «بروکسل» شد.

چندی قبل نیز هزارن نفر  بلژیکی  در اعتراض به افزایش هزینه‌های معیشتی به خیابان‌های بروکسل آمدند. دنبال جنگ اوکراین، بهای گاز و برق در اروپا افزایش یافته به‌نحوی که میانگین تورم در بلژیک در ماه نوامبر به ۱۰.۶۳ درصد رسیده است.

یکی از معترضان گفت: «آدم به خاطر بچه‌هایش به خانه‌اش می‌آید و می‌خواهد خانه‌اش گرم باشد و نباید مجبور شود که برای استفاده از انرژی حساب و کتاب کند.»

 به گزارش آیریش نیوز، اتحادیه‌های کارگری ازشرکت‌هایی که به دنبال تحمیل قراردادهای جدید بر کارگران هستند و این اقدام بر شرایط کاری آنها تاثیر می‌گذارد و حقوق آنها را کاهش می‌دهد و البته بی تفاوتی دولت خشمگین هستند. این دور از تظاهرات در بلژیک با نظارت نیروهای پلیس صورت گرفت.

اتحادیه سوسیالیست« ای‌بی‌وی وی»  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما کارمندان درجه دو نمی‌خواهیم. ما خواهان احترام و حقوق برابر برای همه هستیم.»

این تظاهرات، علاوه بر حمل و نقل عمومی، خدماتی مانند مراکز مراقبت و جمع آوری زباله را تحت تاثیر قرار داد. اتحادیه‌های کارگری بلژیک اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین تنها در یک سال ۱۳۰ درصد، برق ۸۵ درصد و سوخت ۵۷ درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت مواد غذایی نیز افزایش یافته است. دولت بلژیک مشکلات را قبول دارد، اما هنوز هیچ برنامه قانع کننده‌ای برای تغییر بحران  ارائه نکرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.