Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 46513
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 18 می 2023 - 10:10 |

تلاش‌های قطر برای پیدا کردن مجرای سیاسی میان افغانستان و جهان

تلاش‌های قطر برای پیدا کردن مجرای سیاسی میان افغانستان و جهان

وزارت خارجه قطر گفته است که دوحه به عنوان میانجی نقش مهمی در مسایل افغانستان داشته و همچنان برای پیدا کردن یک مجرای سیاسی میان این کشور و  جهان تلاش می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ ماجد محمد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در یک نشست خبری در پیوند به سفر هیات بلندپایه‌ی قطری به قندهار گفته است که در این سفر درباره‌ی مسایل مهم اقتصادی گفت‌وگو شده است.

ماجد محمد الانصاری گفت: «در این گفت‌وگوها درباره‌ی کمک‌رسانی به افغانستان و کاهش چالش‌های این کشور به ویژه در بخش اقتصادی و بشری تمرکز شد. دوحه برای کمک به مردم‌ کشور برادر، افغانستان در جهت‌ تأمین استقرار افغانستان نقش‌ بزرگ ایفا کرده‌ است. قطر اکنون در عرصه‌ کمک‌های بشری و پادرمیانی سیاسی برای ایجاد مجرای ارتباطی ميان جامعه‌ جهانی و افغانستان تلاش‌ می‌کند.»

وزارت خارجه قطر تاکید کرده که تلاش پیدا کردن مجرای سیاسی به هدف بهبود اوضاع افغانستان انجام می‌شود.

برخی از آگاهان مسایل سیاسی، نقش قطر را در تامین صلح و ثبات در افغانستان مهم می‌دانند و می‌گویند که امارت اسلامی باید سیاست خارجی‌اش را از بهر بهبود روابط‌ با جهان، تغییر دهد.

ولی فروزان، آگاه روابط بین‌الملل، به طلوع‌نیوز گفت: «هیچ کسی نمی‌تواند که روابط را بهتر بسازد. مشکل در داخل افغانستان است تا این‌که امارت اسلامی در پالیسی‌های خود در محدودیت‌های‌که وضع کرده بالای خانم‌ها، بالای حقوق بشر، بالای آزادی‌های فرد،  تغییر نیاورد.»

نجیب الله جامع، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: «قطر یکی از کشورهای مهم در مسایل کشور است و بر حکومت فعلی افغانستان لازم است تا از روابط قطر استفاده کند و با جهان مستقیما رابطه بگیرد و افغانستان را از انزوای فعلی بیرون کند.»

به تاریخ دوازدهم ماه می نخست‌وزیر قطر با هیاتی که رییس استخبارات آن کشور نیز حضور داشت، وارد قندهار شد و درباره‌ی مسایل گوناگون با برخی مقام‌های امارت اسلامی گفت‌وگو کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.