Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 46313
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 08 می 2023 - 14:38 |

توافق افغانستان و پاکستان برای رفع موانع تجاری

توافق افغانستان و پاکستان برای رفع موانع تجاری

وزیر بازرگانی فدرال پاکستان و وزیر صنعت و تجارت افغانستان در دیدار با یکدیگر برای رفع موانع تجازی بین دو کشور توافق کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «سید نوید قمر» وزیر بازرگانی فدرال پاکستان و «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت افغانستان در دیدار با یکدیگر بر لزوم ساده‌سازی و تسهیل رویه‌های تجاری برای کاهش تنگناها و اطمینان از محیطی مساعد برای روابط دوجانبه تأکید کرده‌اند.

به گزارش «اکسپرس تریبون»، هیئت‌های دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف از جمله همکاری گمرکی، مدیریت مرزها، کاهش تعرفه‌ها و مسائل مربوط به صنایع دارویی و گوشتی گفتگوهای مفصلی انجام دادند و هر یک از طرفین نیز تعهد خود را به تقویت روابط تجاری و رسیدگی به چالش‌های پیش آمده در روابط دوجانبه ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، مقامات دو کشور با تأکید بر اهمیت فرآیندهای گمرکی روان و مدیریت کارآمد مرزها برای تسهیل تجارت و تقویت همکاری‌های اقتصادی، خواستار افزایش حجم تجارت و گسترش دامنه کالاهای مبادله شده بین پاکستان و افغانستان شدند.

گزارش می‌افزاید مقامات افغان و پاکستانی با تأکید بر لزوم اهمیت تنوع بخشیدن به تجارت فراتر از اقلام سنتی و کشف راه‌های جدید همکاری اقتصادی، مزایای بالقوه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک را که به افزایش فعالیت تجاری و رشد اقتصادی کمک می‌کند، تشریح کردند و متعهد شدند که برای ایجاد فضای تجاری مطلوب‌تر با یکدیگر همکاری کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.