Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 46534
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 19 می 2023 - 10:51 |

توافق میان کارخانه های دواسازی افغانستان و ایران

توافق میان کارخانه های دواسازی افغانستان و ایران
در سفر هیئت اداره ملی غذا و ادویه افغانستان با رهبری سرپرست این اداره به کشور ایران فیصله بر آن شد که فابریکه‌های پشرفته ایران با فابریکه‌های افغانستان بشکل سهامی کار کنند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، داکتر عبدالباری عمر سرپرست اداره ملی غذا و ادویه افغانستان و هیئت همراه در جریان سفر رسمی شان به کشور ایران روز چهارشنبه ۱۷ می با ریس سازمان دوا و غذا ایران دوکتور حیدر محمدی دیدار نمود.
‏آقای محمدی ضمن استقبال از حضور هیئت اداره غذا و ادویه افغانستان طرفین روی موضوعات مهمی چون تجارت، کیفیت و مصؤنیت ادویه، محصولات صحی و مواد غذایی صحبت نمودند.
‏قابل یاد آوری است در این نشست فیصله بر ان شد که فابریکه های پیشرفته تولید ادویه ایران با فابریکه‌های افغانستان بشکل سهامی کار کنند و بگونه متقابل برند های دوایی و محصولات صحی شان را فابریکه‌های یکدیگر تولید نمایند.
همچنان تاکید بر آن شده که سازمان دوا و غذا ایران ضمن تائیدی آنعده فابریکه‌های که به افغانستان صادرات دارند اسناد لازم شان را حین صدور محموله شان به افغانستان ازطریق ایمیل با ادراه غذا و ادویه افغانستان شریک نمایند.
آقای محمدی وعده همکاری همه جانبه را در زمینه آموزش و ارتقای ظرفیت کارمندان اداره غذا و ادویه افغانستان داد.
‏در اخیر آقای عمر تأکید بر منع و جلوگیری از قاچاق اقلام ذکر شده را نموده و کیفیت و مصؤنیت را از جمله اولویت ها و ارجحیت های این اداره خواند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.