Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 46268
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 06 می 2023 - 13:50 |

جزئیات تازه از تخریب دفتر نماینده مسلمان کنگره آمریکا

جزئیات تازه از تخریب دفتر نماینده مسلمان کنگره آمریکا

پس از تخریب دفتر ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا، مقامات مسئول مظنون به آتش‌زدن مساجد در مینیاپولیس را به دست داشتن در این خرابکاری متهم کردند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از القدس العربی، نمایندگان دادستانی اعلام کردند که مقامات ایالتی مینه‌سوتا مظنون حوادث آتش‌سوزی در دو مسجد در شهر مینیاپولیس را به تخریب دفتر ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات کنگره متهم کرده‌اند.

طبق بیانیه دادستانی منطقه مینه سوتا، جکی رام لیتل ۳۶ ساله، یکشنبه گذشته توسط پلیس «بلو ایرث» دستگیر شده است و به گفته برایان اوهارا، رئیس پلیس شهر، این اقدامات تلاشی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه مسلمانان آمریکا است.

پس از آتش‌سوزی در ۲۳ و ۲۴ آوریل و صدور حکم بازداشت جکی رام، او اکنون با اتهام آتش‌سوزی درجه دوم مواجه است.

بر اساس اسناد دادگاه، جکی رام در اعترافات خود اعلام کرده است که دفتر یک نماینده کنگره را تخریب کرده است و اگرچه نام این نماینده ذکر نشده، اما ایلهان عمر نماینده نماینده مسلمان کنگره تصریح کرده که تنها دفتر وی تخریب شده است.

پیشتر دو مسجد در شهر مینیاپولیس آمریکا هدف حمله قرار گرفتند. این آتش‌سوزی‌ها تنها چند هفته پس از آن رخ داد که مینیاپولیس به اولین شهر بزرگ ایالات متحده تبدیل شد که اجازه می‌دهد صدای اذان مسلمانان پنج بار در روز در طول سال از بلندگوهای مساجد پخش شود.

گزارش شورای روابط آمریکایی اسلامی ( CAIR) با عنوان «گزارش حقوق مدنی ۲۰۱۸»، ۱۴۴ حادثه ضد مساجد را در سال ۲۰۱۷ ثبت کرد که ۵۷ مورد آن جرایم ناشی از نفرت بوده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.