Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 46488
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 می 2023 - 17:24 |

سرمایه گذاری بیش از ۸ میلیارد دلاری بانک توسعه اوراسیا در آسیای مرکزی

سرمایه گذاری بیش از ۸ میلیارد دلاری بانک توسعه اوراسیا در آسیای مرکزی

معاون بانک توسعه اوراسیا از سرمایه گذاری ۸٫۴ میلیارد دلاری این بانک در زیرساخت های انرژی و آب آسیای مرکزی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، «دنیس ایلین» معاون بانک توسعه اوراسیا  گفت: تا سال ۲۰۲۶، بانک توسعه اوراسیا قصد دارد ۸٫۴ میلیارد دلار در زیرساخت های آب، انرژی کشورهای عضو خود سرمایه گذاری کند.

وی در چهل و ششمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو انجمن مؤسسات توسعه آسیا و اقیانوسیه  گفت: در قلمرو کشورهای عضو بانک توسعه اوراسیا (ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان) ۲۵۷ پروژه به ارزش ۱۳٫۴ میلیارد دلار اجرا شده است. تا سال ۲۰۲۶، ما باید ۸٫۴ میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری کنیم.

بر اساس ارزیابی کارشناسان بانک رشد و توسعه اوراسیایی، در کشورهای آسیای مرکزی، پیش‌بینی می‌شود که توسعه اقتصادی با نرخ‌هایی بالاتر از میانگین جهانی ادامه یابد.

معاون بانک توسعه اوراسیا ادامه داد: بر اساس پیش بینی این بانک، جمعیت منطقه آسیای مرکزی تا سال ۲۰۳۰ در حدود ۱۷ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین قرار است تولید مواد غذایی تا ۴۵ درصد افزایش یابد. توسعه سریع اقتصادی منجر به افزایش مصرف آب تا ۱۰ درصد و افزایش تقاضا برای برق به میزان ۳۴ درصد خواهد شد.

«نیکولای پودگازوف» رئیس هیئت مدیره بانک مذکور عوامل اصلی مانع توسعه کشورهای عضو بانک توسعه اوراسیا را یادآور شد که عدم دسترسی به دریا، سطح پایین توسعه بخش مالی، عدم تطابق اقدامات در بخش آب و انرژی و تغییرات منفی آب و هوا از جمله آن است.

رئیس بانک توسعه زیرساخت های حمل و نقل منطقه برای حل این مشکل پیشنهاد داد تا مسیرهای ریلی جدید و ترافیک کانتینری می تواند به ادغام کارآمدتر در زنجیره تامین جهانی و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل کمک کند.

وی افزود: به همین دلیل آسیای مرکزی همچنان به سرمایه گذاری خارجی در این بخش نیاز دارد.

با همکاری بانک توسعه اوراسیایی روز دوشنبه مجمع بزرگ سرمایه گذاران از ۴۰ کشور جهان در «آلماتی» قزاقستان آغاز به کار کرد. این رویداد به عنوان بخشی از چهل و ششمین نشست سالانه نمایندگان کشورهای عضو انجمن مؤسسات توسعه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود.

در این مجمع ۲۴۰ نماینده از بزرگترین بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری و موسسات توسعه از چین، ترکیه، ژاپن، هند، فیلیپین، نیوزلند و همچنین کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، آمریکای لاتین حضور دارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.