Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 46296
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 می 2023 - 18:23 |

سه برابر شدن احساسات ضد اسلامی در آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر

سه برابر شدن احساسات ضد اسلامی در آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر

شکایات در مورد احساسات ضد اسلام و مسلمانان در ایالات متحده از سال ۱۹۹۵ در مقایسه با پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سه برابر شده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آناتولی، عمار انصاری، هماهنگ‌کننده تحقیق و دفاع در شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) گفت که در گزارش حقوق مدنی جدید این سازمان، برای اولین‌بار کاهش تعداد کل پرونده‌ها دیده شده و کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

انصاری به آناتولی گفت: با وجود اینکه این روند دلگرم‌کننده است، باید به خاطر داشته باشیم که اگر به داده‌های سال ۱۹۹۵ تا امروز نگاه کنیم، هنوز سه برابر بیشتر از سال‌های پس از حملات ۱۱ سپتامبر، شکایات (در مورد رفتار اسلام‌هراسانه) دریافت می‌کنیم.

انصاری گفت: طبق گزارش‌های FBI که هر ساله منتشر می‌شود، جنایات ناشی از نفرت در آمریکا علیه مسلمانان بلافاصله پس از ۱۱ سپتامبر افزایش یافته و همچنان در این کشور روند صعودی دارد.

وی تصریح کرد: اسلام‌هراسی در ایالات متحده نهادینه، ابزاری و درونی شده است. برخی از این نمونه‌هایی که در آنها شاهد نهادینه شدن اسلام‌هراسی هستیم، قانون میهن‌پرستی اندکی پس از ۱۱ سپتامبر، برنامه CVE توسط دولت اوباما است که تقریباً به‌طور انحصاری مسلمانان را از طریق برداشت‌های نادرست اسلام‌هراسی هدف قرار داد. ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا از سوی دولت ترامپ نمونه دیگری از این دست اسلام‌هراسی نهادینه است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.