Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 46626
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 می 2023 - 9:09 |

عذرخواهی عامل هتك حرمت قرآن در روسیه از مسلمانان

عذرخواهی عامل هتك حرمت قرآن در روسیه از مسلمانان

نیکیتا ژوراول(Nikita Zhuravel)، عامل سوزاندن قرآن در شهر «ولگوگراد» روسیه از همه مسلمانان جهان به خاطر این اقدام ضد دینی عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از صدی البلد، وی در آستانه حضور در دادگاه گفت: از همه مسلمانان جهان عذرخواهی می‌کنم، رفتار من بسیار بد بوده است.

ژوراول همچنین افزود: احساس گناه شدیدی دارم و از مسلمانان جهان عذرخواهی می‌کنم.

وی پیش از این اعتراف کرده بود که سوزاندن قرآن را به دستور سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین انجام داده است و سازمان امنیتی روسیه نیز دستگاه اطلاعاتی آمریکا را مسئول سازماندهی این جرم دانست.

عامل قرآن‌سوزی پیش از این از سوی پلیس روسیه بازداشت شده بود و بنا به اعلام کمیته تحقیقات روسیه، دادخواست علیه وی به دلیل اهانت به احساسات دینی مسلمانان تنظیم شد تا اقدامات لازم در این خصوص اجرا شود.

ژورافیل هنگام بازداشت گفت که به دستور اطلاعات اوکراین در مقابل دریافت ۱۰ هزار روبل این جرم را مرتکب شده است.

بازرسان روسی پس از آپلود آنلاین فیلمی از مردی که در حال سوزاندن قرآن در مقابل مسجدی در ولگوگراد در فضای مجازی منتشر شد، تحقیقات را آغاز کردند. در صورت مجرم شناخته شدن، ژوراول به اتهام توهین به شعائر دینی با حداکثر سه سال زندان روبرو خواهد شد.

سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه به اسپوتنیک گفت که مظنون به دریافت ۱۰۰۰۰ روبل (۱۲۵ دلار) از عناصر اوکراینی به عنوان جایزه برای صحنه‌سازی و فیلمبرداری از آتش‌زدن قرآن اعتراف کرده است. او همچنین گفت که از سایت‌های نظامی روسیه برای اوکراینی‌ها فیلم تهیه کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.