Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 46632
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 می 2023 - 14:20 |

مالزی؛ بزرگترین بازار بانکداری اسلامی در آسیا و اقیانوسیه

مالزی؛ بزرگترین بازار بانکداری اسلامی در آسیا و اقیانوسیه

مالزی با ۶۲,۷ درصد از کل دارایی‌های بانکداری اسلامی آسیا ـ اقیانوسیه، همچنان بزرگترین بازار بانکداری اسلامی در منطقه است. طبق گزارش رتبه‌بندی S&P Global Ratings ، این کشور احتمالاً در دو سال آینده جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از Bernama، این آژانس رتبه‌بندی اعلام کرد که انتظار می‌رود تأمین مالی اسلامی در جنوب شرق آسیا طی دو سال آینده ۸ درصد رشد و مالزی موقعیت غالب خود را در بازار حفظ کند.

S&P Global Ratings در گزارشی درباره بخش بانکداری اسلامی آسیا ـ اقیانوسیه گفت: بانک‌های اسلامی در بازارهای اصلی مالزی و اندونزی دارای سرمایه سالم و پایگاه‌های سپرده خرده‌فروشی پایدار هستند.

این آژانس رتبه‌بندی در مورد محرک‌های رشد برای منطقه، از ادغام‌های پیشنهادی مالزی نام برده که یک بانک اسلامی با خدمات کامل در مالزی ایجاد می‌کند و همچنین دیجیتالی‌سازی خدمات بانکی را در منطقه نام برده است.

S&P Global پیش‌بینی کرد که سهم بانک‌های اسلامی مالزی از تأمین مالی اسلامی در جنوب شرق آسیا تا سال ۲۰۲۶ به ۴۵ درصد افزایش خواهد یافت. طبق این گزارش انتظار می‌رود سودآوری بانک‌های اسلامی مالزی در سال ۲۰۲۳ ثابت بماند.

این شرکت رتبه‌بندی همچنین گفت که بانک‌های اسلامی مالزی در زمینه‌های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) پیشرو هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.