Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 46391
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 می 2023 - 18:55 |

نژادپرستی آلمانی‌ها علیه دانش‌آموزان مسلمان و مهاجر

نژادپرستی آلمانی‌ها علیه دانش‌آموزان مسلمان و مهاجر

دانش‌آموزان مدرسه‌ای در برلین که عمدتاً مسلمان و مهاجر هستند، هدف حمله نژادپرستانه جوانان آلمانی قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از آناتولی، پلیس آلمان اعلام کرد که دانش‌آموزان مورد توهین نژادپرستانه گروهی از جوانانی قرار گرفتند که در استراحتگاه فروانسی (Frauensee) در ایالت براندنبورگ، جایی که دانش‌آموزان در آن کمپ، جشن تولد گرفته بودند.

به گفته پلیس، ۲۸ نفر که در این حمله دست داشته‌اند شناسایی و تحقیقات علیه آنها آغاز شده است.

دانش‌آموزان اردوی خود را به دلیل خطر حملات نژادپرستانه قطع و زودتر از موعد مقرر به خانه‌های خود بازگشتند.

گفته می‌شود که به دلیل اینکه مهاجمان در طول شب قصد ورود به کمپ را داشتند و با کوبیدن در و پنجره دانش‌آموزان را تهدید می‌کردند، با پلیس تماس گرفته  شد. در نتیجه دانش‌آموزان تحت نظارت پلیس به خانه‌های خود بازگشتند.

کاترینا گونتر وونش(Katharina Günther-Wunsch)، از مقامات آموزشی برلین در بیانیه‌ای این حمله نژادپرستانه را محکوم کرد و گفت: من چنین حملاتی را تحمل نخواهم کرد. اولین کاری که اکنون باید انجام داد کمک به دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن است.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد افزایش نژادپرستی بوده است که توسط تبلیغات گروه‌ها و احزاب راست افراطی که سعی در گسترش ترس بر سر مهاجران دارند، تقویت شده است.

یک روند نگران کننده

شبکه تلویزیونی MDR گزارش داد که در اوایل سال جاری، یک خانواده مسلمان توسط هفت مرد در شهر مرسبرگ در شرق آلمان مورد حمله قرار گرفتند.

مظنونان ۱۹ تا ۳۳ ساله ابتدا به خانواده مسلمان توهین نژادی کردند و سپس در حالی که کالسکه نوزاد خانواده را در خیابان هل دادند به آنها حمله فیزیکی کردند.

پلیس تحقیقات جنایی را آغاز کرد زیرا این هفت نفر مهاجم شناخته شده بودند.

بر اساس تحقیقاتی که در اکتبر گذشته توسط شورای تخصصی ادغام و مهاجرت (SVR) منتشر شد، تبعیض علیه مسلمانان در آلمان گسترده است.

نزدیک به ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که معتقدند اسلام با جامعه آلمان سازگار نیست در حالی که ۲۹ درصد پیشنهاد کردند که فعالیت‌های اسلامی در این کشور محدود شود.

صدمه بدنی، توهین، خرابکاری در اماکن مذهبی مسلمانان یا استفاده از نمادهای ممنوعه از دیگر انواع جنایات علیه مسلمانان است.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، آلمان ۱۲۰ جنایت ضد مسلمانان را گزارش کرد که بر اثر آنها ۱۰ نفر مجروح شدند و چندین مسجد آسیب دیدند. مقامات می‌گویند، با این حال، هیچ مظنونی به خاطر جنایات اسلام‌هراسی دستگیر نشده است!

گزارش مرکز آلمان برای ادغام و تحقیقات مهاجرت (DeZIM- Institute) جنبه‌های متعددی از مشکل نژادپرستی آلمان را بررسی کرد.

این گزارش نشان می‌دهد که آگاهی نژادی در جامعه آلمان در بین گروه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، در حالی که تقریباً ۶۰ درصد از جمعیت موافق هستند که نژادپرستی علیه یهودیان و رنگین‌پوستان در آلمان وجود دارد، تنها ۴۴,۵ درصد معتقدند که نژادپرستی ضد مسلمانان وجود دارد.

همچنین نشان می‌دهد که عموم مردم آلمان معتقد نیستند که نژادپرستی یک مشکل اجتماعی گسترده است. ۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند افرادی که تحت تأثیر نژادپرستی قرار گرفته‌اند بیش از حد حساس هستند، در حالی که ۵۲ درصد معتقدند که این افراد ترسو هستند.

در این گزارش آمده است که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان انتقاد از نژادپرستی را نوعی سرکوب آزادی بیان خود می‌دانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.