Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 46451
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 14 می 2023 - 11:53 |

هشدار قرقیزستان درباره حضور داعش در افغانستان

هشدار قرقیزستان درباره حضور داعش در افغانستان

دبیر شورای امنیت ملی قرقیزستان درباره حضور داعش در افغانستان هشدار داد. این گروه تروریستی در حال اجرای راهبرد تهاجمی علیه کشورهای همسایه افغانستان است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ «مارات ایمانقلی‌اف» دبیر شورای امنیت ملی قرقیزستان در نشست گفتگوهای امنیتی اسلام‌آباد اظهارداشت راهبرد تهاجمی گروه تروریستی داعش، کشورهای ایران، چین، روسیه و آسیای مرکزی را هدف قرار داده است.

وی افزود گروه تروریستی داعش شاخه خراسان در نظر دارد در تابستان سال جاری بیش از هفت هزار جنگجو را در مناطق شمالی افغانستان مستقر کند.

ایمانقلی‌اف گفت گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند خود را به‌عنوان یک جایگزین قدرت در افغانستان به برخی گروه‌های قومی و مردم عادی معرفی کند.

دبیر شورای امنیت ملی قرقیزستان در این نشست به رشد و گسترش فعالیت‌های گروه‌های اسلام‌گرای افراطی با ریشه آسیای مرکزی و چین، نظیر «جنبش اسلامی ازبکستان»، «جنبش اسلامی ترکستان شرقی»، «جمعیت انصارالله» و نیز داعش و القاعده اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها ایدئولوژی‌شان را در خاک افغانستان گسترش می‌دهند.

موضوع سرایت تهدیدها از افغانستان در نشست مشترک چین، پاکستان و طالبان هفته گذشته در اسلام‌آباد نیز مطرح شد.

با این حال، مقامات حکومت کابل بارها تاکید کرده‌اند از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد و حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان را برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای بزرگنمایی می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.