Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 46388
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 می 2023 - 15:28 |

۸ کشته و ۲۹۰ زخمی در اعتراضات خشونت‌بار پاکستان

۸ کشته و ۲۹۰ زخمی در اعتراضات خشونت‌بار پاکستان

در اعتراضات به بازداشت نخست‌وزیر سابق پاکستان، دستکم هشت نفر کشته و ۲۹۰ نفر در سراسر این کشور زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، در اعتراضاتِ پس از بازداشت «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان، دستکم هشت نفر کشته و ۲۹۰ نفر در درگیری‌های جاری با ماموران اجرای قانون در سراسر این کشور زخمی شدند.

به گزارش «ایندین اکسپرس»، این درگیری‌ها با دستگیری حدود ۱۹۰۰ معترض و تخریب ساختمان‌های مختلف دولتی از جمله ایستگاه‌های پلیس به اوج خود رسید.

طبق این گزارش، این اعتراضات بعد از آن انجام شده که چهارشنبه دادگاهی در اسلام‌آباد در ارتباط با پرونده «القادر تراست» به مدت هشت روز برای عمران خان قرار بازداشت صادر کرد.

بعد از بازداشت عمران خان در روز سه‌شنبه، معترضان به ساختمان‌های نظامی هجوم برده و محل سکونت یک ژنرال ارشد ارتش را در شهر شرقی لاهور غارت کردند. سایر ساختمان‌های دولتی هم مورد حمله قرار گرفته و توسط معترضان به آتش کشیده شده است.

بعد از او، سه مقام ارشد حزبش (تحریک انصاف) از جمله «شاه محمود قریشی» که در کابینه عمران خان در دوران چهار سال نخست‌وزیری وی به عنوان وزیر خارجه خدمت کرده، بازداشت شدند.

چهارشنبه رسانه‌های محلی پاکستان گزارش دادند دادگاهی در این کشور عمران خان را به فروش غیرقانونی هدایای دولتی متهم کرد. وی متهم است که اطلاعات مربوط به هدایای دریافتی را مخفی کرده و اشیای قیمتی دولتی را فروخته است.

عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.