Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 46991
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 05 ژوئن 2023 - 11:27 |

امارت اسلامی بازرسان جنایات جنگی استرالیا را به افغانستان دعوت کرد

امارت اسلامی بازرسان جنایات جنگی استرالیا را به افغانستان دعوت کرد

امارت اسلامی از مقامات استرالیایی دعوت کرده است تا به افغانستان سفر کنند و اتهامات مربوط به جنایات جنگی توسط سربازان استرالیایی را بررسی کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در گفتگو با رسانه استرالیایی «اس بی اس» گفت که امارت اسلامی امنیت مقامات استرالیایی را برای صحبت با قربانیان تضمین می‌کند.

او گفت: «همه موارد کشتار و آنچه که آنها جرم می‌دانند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از توافق و مشارکت ادارات ما، با اطمینان صد درصد تدابیر امنیتی را خواهیم گرفت. هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.»

اخیراً، یک محکمه استرالیا فیصله کرد گزارش‌ها مبنی بر اینکه بین رابرت سمیت، سرباز سابق این کشور در افغانستان غیرنظامیان را به قتل رسانده، تا حد زیادی درست است.

این حکم پس از آن صادر شد که سمیت علیه روزنامه های که این گزارش را منتشر کرده بودند، شکایت درج نمود.

آقای مجاهد در این رابطه گفت: «ما این مورد را مشاهده کرده ایم. اما تصور در افغانستان این است که این یک عمل نمادین است زیرا نیروهای استرالیایی به مدت ۲۰ سال در اینجا بودند تا از جنگ امریکا پشتیبانی کنند که سبب مرگ و شکنجه تعداد زیاد دیگر شد.»

این در حالی است که یک نهاد مستقل در استرالیا در حال بررسی ۴۰ اتهام جنایات جنگی است که گفته می شود توسط نیروهای استرالیایی انجام شده است.

کریس مورایتیس، رئیس دفتر بازرس ویژه در ماه فبروری گفت که بازرسان به دلیل عدم دسترسی، با شاهدان در داخل افغانستان مصاحبه نکرده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.