Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 46994
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 ژوئن 2023 - 12:10 |

تصویب قانونی برای تهیه غذای حلال دانش‌آموزان مسلمان آمریکا

تصویب قانونی برای تهیه غذای حلال دانش‌آموزان مسلمان آمریکا

براساس یک مصوبه قانونی در ایالت «ایلینوی» در ایالات متحده آمریکا، تهیه غذای حلال برای دانش‌آموزان مسلمان در مدارس این ایالت منعی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از وبگاه الشروق، ایالت ایلینوی آمریکا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن وعده‌های غذایی حلال برای دانش‌آموزان مدارس مسلمان مجاز است.

این اقدام یک گام تاریخی در این ایالت است؛ چرا که براساس آن وعده‌های غذایی رایگان برای دانش‌آموزان مسلمان در مدارس ارائه می‌شود.

ایلینوی که از نظر جمعیت پنجمین ایالت آمریکا به شمار می‌رود دارای بیشترین تمرکز مسلمانان در ایالات متحده بوده و از نظر مساحت بیست و پنجمین ایالت این کشور است.

قانون جدید پس از امضای فرماندار ایالت در جولای ۲۰۲۴ لازم الاجرا خواهد شد و مدارس می‌توانند مواد غذایی حلال را با قیمت‌های مناسب برای دانش‌آموزان ارائه دهند.

جرالد هنکرسون، مدیر سازمان سیاستگذاری در اتحاد مدنی اسلامی که در تهیه این لایحه کمک کرد، با ابراز خوشحالی از لحظه تاریخی تصویب این قانون، ابراز امیدواری کرد که سایر ایالت‌های آمریکا نیز از آن پیروی کنند. وی در عین حال تصریح کرد که تصویب چنین قانونی نیازی ضروری است.

سال‌هاست که مسلمانان و مدافعان جامعه مسلمانان در سراسر ایالات متحده از مدارس برای سرو غذای حلال دعوت می‌کنند و جنبشی مشابه در سایر ایالت‌ها وجود دارد که به دنبال تصویب قوانین مشابه برای رفع نیازهای دانش‌آموزان مسلمان است.

سیستم مدارس دولتی در شهر نیویورک که بزرگترین منطقه آموزشی آمریکا به حساب می‌آید، در سال‌های اخیر به دلیل فشار قابل توجه افکار عمومی، ارائه وعده‌های غذایی حلال را افزایش داده است و هم اکنون در بیش از ۸۰ مدرسه وعده‌های غذایی حلال نیز سرو می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.