Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 47109
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 08 ژوئن 2023 - 16:10 |

فیس‌بوک محبوب‌ترین پلتفرم محبوب در کشور

فیس‌بوک محبوب‌ترین پلتفرم محبوب در کشور

در کشور کماکان فیس‌بوک بیشتر کاربر را در میان سایر شبکه‌های اجتماعی دارد و پس از آن توییتر و یوتیوب به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بنابر داده‌های منتشر شده از سوی gs.statcounter، کماکان فیس‌بوک در صدر جدول محبوبیت در افغانستان ایستاده‌است، به طوری که ۸۴.۶۴ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان از این پلتفرم استفاده می‌کنند و پس از آن ۹.۶ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور از توییتر و ۲ درصد آن‌ها از یوتیوب استفاده می‌کنند و در جایگاه چهارم نیز اینستاگرام قرار دارد که ۱.۷۸ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان در این پلتفرم فعال‌اند و پس از آن به ترتیب پینترست و ردیت با ۱.۳۵ و ۰.۴۵ درصد در جایگاه‌های پنجم و ششم قرار دارند.

طالبان را در این شبکه‌اجتماعی پیدا کنید!/ عکس

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت مادر متا، تا سه ماهه اول ۲۰۲۳، تعداد کاربران فیس‌بوک در سراسر جهان ۲.۹۹ میلیارد است. این افزایش حاشیه ای ۰.۸۸ درصدی نسبت به سه ماهه قبل و ۱.۸۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

تعداد کاربران فیس‌بوک در چند سال گذشته افزایش یافته است. در واقع، تعداد کاربران جهانی آن در سال ۲۰۱۳، ۱.۲۳ میلیارد بود. تا سال ۲۰۱۸، از مرز دو میلیارد عبور کرد و تقریباً دو برابر شد و به ۲.۳۲ میلیارد رسید. همانطور که داده ها نشان می دهد، این رشد چشمگیر کاربران فیس بوک از آن زمان تاکنون ادامه داشته است. فیسبوک تنها در ۱۰ سال توانست تعداد کاربران خود را نزدیک به ۲.۵ برابر افزایش دهد.

رشد سالانه کاربران فیس‌بوک در سال های اخیر کاهش یافته است. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به طور متوسط سالانه ۱۴.۹۹ درصد رشد داشته است. با این حال، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، میانگین افزایش سالانه به میزان قابل توجهی کاهش یافت و به ۶.۸۷٪ رسید.

با این وجود، رشد کلی کاربران فیسبوک همچنان چشمگیر است. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲، تعداد کاربران فیس بوک در مجموع ۱.۷۳ میلیارد افزایش یافت که نشان دهنده افزایش ۱۴۰.۷٪ و نرخ رشد متوسط سالانه ۱۰.۹٪ است.

گفتنی است که فیس‌بوک برای سال‌ها رسماً طالبان و تعداد بیشماری وابسته به آن را از استفاده از پلتفرم‌های خود تحت خط‌مشی افراد و سازمان‌های خطرناک این شرکت، یک لیست سیاه داخلی که توسط The Intercept در ماه سپتامبر منتشر شد، ممنوع کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.