Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 47076
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2023 - 20:14 |

لغو مجوز مدرسه هندی حامی حجاب

لغو مجوز مدرسه هندی حامی حجاب

دولت هند مجوز یک مدرسه خصوصی با بیش از یک هزار دانش‌آموز را به دلیل محجبه‌بودن و رعایت حجاب توسط دانش‌آموزان دختر  آن، لغو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از الفتح، دولت هند در ایالت مادیا پرادش مجوز فعالیت یک مدرسه خصوصی در شهرستان داموه در این ایالت را به خاطر داشتن دانش‌آموز محجبه لغو کرد.

دبیرستان گانگا جامونا در مقطع متوسطه دوم هفته گذشته پوستری را برای تبریک دانش‌آموزان ممتاز در امتحانات مدرسه بر روی دیوار خود نصب کرده بود که در آن تصاویر دختران مدرسه حجاب بر سر داشتند.

در همین راستا گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که دولت ایالت مادیا پرادش در سی و یکم ماه مه دستور تحقیق درباره این قضیه را صادر کرد.

از سوی دیگر گروه‌های افراطی هندو خواستار لغو مجوز فعالیت این مدرسه شده و ادعا کرده بودند که مدرسه دختران جوان غیرمسلمان را وادار به داشتن حجاب کرده بود.

این در حالی است که بر اساس این گزارش هیچ کدام از خانواده‌های دانش‌آموزان این مدرسه شکایتی در خصوص حجاب دانش‌آموزان نداشتند.

با این وجود اداره آموزش و پرورش ناحیه مدرسه مجوز فعالیت آن را در حالی که ۱۲۰۸ دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند، لغو کرد و در بیانیه‌ای که به مدرسه نیز ابلاغ کرده آورده است: مشخص شده است که مدرسه Ganga Jamuna در  داموه  استانداردهای تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش ایالتی مطابقت ندارد و بر این اساس تصمیمی گرفته شده است که مجوز آن فوراً لغو شود.

فرماندار ایالت مادیا پرادش می‌گوید که مؤسساتی که به سیاست آموزش مورد تصویب دولت نارندرا مودی پایبند نیستند اجازه فعالیت نخواهند داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.