Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 47011
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 ژوئن 2023 - 15:20 |

ناکامی اوکراین در نخستین مرحله عملیات نظامی گسترده

ناکامی اوکراین در نخستین مرحله عملیات نظامی گسترده

وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه اعلام کرد اوکراین اقدام به آغاز عملیات نظامی گسترده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش اوکراین عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. با وجود این، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه نیروهای اوکراینی موفق به شکستن پدافند روسیه در مناطق جنوبی نشده‌اند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته نیروهای مسلح اوکراین در عملیات گسترده‌ای که در پنج جبهه منطقه دونتسک آغاز کردند موفق نبودند.

وی گفت: «دشمن از صبح روز ۴ ژوئن با وارد کردن تیپ‌های مکانیزه ۲۳ و ۳۱ از ذخایر استراتژیک نیروهای مسلح اوکراین حمله گسترده‌ای را به پنج بخش از جبهه منطقه دونتسک جنوبی آغاز کرد.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: «هدف دشمن شکستن دفاع‌های ما در بخشی بود که به نظرش آسیب‌پذیرترین بخش بود. دشمن در انجام مأموریتش شکست خورد و به موفقیتی دست پیدا نکرد.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

مسکو مکرراً هشدار داده ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین به تقابل مستقیم غرب و روسیه منتهی خواهد شد اما مقام‌های غربی اصرار دارند ارائه کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث نمی‌شود آن‌ها طرف درگیری شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.