Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 46957
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 ژوئن 2023 - 13:40 |

وزیر گردشگری برزیل با حجاب اسلامی در نمایشگاه قرآن + عکس

وزیر گردشگری برزیل با حجاب اسلامی در نمایشگاه قرآن + عکس

وزیر گردشگری برزیل ضمن رعایت حجاب اسلامی با حضور در محل برپایی نمایشگاه مصحف شریف در این کشور، این رویداد را از عوامل اصلی نزدیکی بین ادیان توصیف و بر لزوم برپایی دائمی آن تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از روزنامه سعودی عاجل،  وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان با همکاری مرکز تبلیغات اسلامی آمریکای لاتین نمایشگاه «مصحف شریف» را  در مسجد فوز دو ایگواسو، شهری توریستی میان مرزهای برزیل و آرژانتین برگزار کرده است.

این نمایشگاه پذیرای بازدیدکنندگان از تمام اقشار جامعه برزیل و گردشگران از کشورهای همسایه نزدیک به شهر فوز دو ایگواسو است، زیرا این شهر به جمهوری‌های پاراگوئه و آرژانتین نزدیک است و یکی از شهرهای مهم گردشگری در برزیل محسوب می‌شود.

خانم دانیلا کارنیرو(Daniela Carneiro)، وزیر گردشگری برزیل روز گذشته، ۱۲ خرداد با رعایت پوشش عرفی و شرعی مسلمانان به همراهی فرانسیسکو لاسردا، شهردار فوز دو ایگواسو و تعدادی از مقامات دولتی در نمایشگاه مصحف شریف حضور یافت و از آثار به نمایش درآمده در این مکان دیدن کرد.

بر اساس این گزارش مسئولین و سایر بازدیدکنندگان از نمایشگاه، از برگزاری خوب و محتوای نمایشگاه تمجید کردند که از بارزترین آنها می‌توان به مراحل چاپ قرآن کریم در مجمع چاپ قرآن مکه، اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند پیاده‌سازی شده توسط وزارت امور اسلامی عربستان سعودی و استفاده از فناوری زیارت مجازی مسجدالنبی اشاره کرد.

تأکید وزیر برزیلی بر برپایی دائمی نمایشگاه‌های قرآنی

وزیر گردشگری برزیل هم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه تأکید کرد که برپایی چنین نمایشگاهی برای مسلمانان و غیرمسلمانان بسیار بااهمیت است و یکی از عوامل اصلی نزدیکی بین ادیان شمرده می‌شود و امیدواریم که برپایی آن به‌صورت دائمی انجام شود.

شهردار فوز دو ایگواسو نیز قرآن کریم را متعلق به مسلمانان و غیرمسلمانان خواند و گفت که از برپایی چنین نمایشگاهی خوشحال است.

تأکید وزیر برزیلی بر برپایی دائمی نمایشگاه‌های قرآنی

این نمایشگاه همچنین با استقبال گردشگران غیرمسلمان روبرو شده که تحت تأثیر فناوری‌های پیشرفته در نمایش آثار و فناوری نمایش سه بعدی قرار گرفتند و مسئولین نمایشگاه به آنها بسته‌های خرما را هدیه کردند.

تأکید وزیر برزیلی بر برپایی دائمی نمایشگاه‌های قرآنی

عبداللطيف بن عبدالعزيز آل الشيخ؛ وزیر امور اسلامی عربستان این رویداد را در راستای ایفای نقش فعال وزارتخانه خود برای گسترش اعتدال و میانه‌روی و فرهنگ تسامح و رد خشونت و افراط‌گرایی در خدمت به اسلام و مسلمانان خوانده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.