Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 47028
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 06 ژوئن 2023 - 11:32 |

کمک به افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و ژاپن

کمک به افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و ژاپن

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و سفیر ژاپن در ازبکستان در چارچوب یک دیدار در شهر «تاشکند» ارائه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان و اجرای طرح‌های بزرگ زیربنایی را بررسی کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «عصمت‌الله ایرگاش‌اف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و «تاکاشی هاتوری» سفیر ژاپن در این کشور دیدار در شهر «تاشکند» ارائه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان و اجرای طرح های بزرگ زیربنایی را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار، گسترش همکاری‌های متقابل در مسیر افغانستان را بررسی کردند. از جمله بر اهمیت تداوم هماهنگی تلاش‌ها مبنی بر برقراری صلح درازمدت در این کشور تاکید شد.

همچنین ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، اجرای پروژه‌های بزرگ زیربنایی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی افغانستان با کشورهای منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این، امکانات استفاده مشترک از پتانسیل مرکز آموزشی برای شهروندان افغانستان در شهر «ترمذ» و همچنین مرکز حمل و نقل و لجستیکی «مرکز باربری ترمذ» برای اجرای پروژه‌های مشترک آموزشی و بشردوستانه مورد بررسی قرار گرفت.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲۶ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.