• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

11

وزارت معادن: روسیه، قزاقستان و ازبیکستان برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مندی هستند

  • کد خبر : 58634
  • 04 جوزا 1403 - 15:28
وزارت معادن: روسیه، قزاقستان و ازبیکستان برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مندی هستند

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که شرکت‌های بزرگ از کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبیکستان برای سرمایه‌گذاری روی معادن نفت و گاز کشور علاقه‌مندی نشان داده‌اند. همایون افغان سخنگوی این وزارت، می‌گوید که از شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در معادن نفت و گاز کشور استقبال می‌کنند. به گفته‌ی آقای افغان، به تازگی دو شرکت بزرگ روسی […]

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که شرکت‌های بزرگ از کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبیکستان برای سرمایه‌گذاری روی معادن نفت و گاز کشور علاقه‌مندی نشان داده‌اند.

همایون افغان سخنگوی این وزارت، می‌گوید که از شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در معادن نفت و گاز کشور استقبال می‌کنند.

به گفته‌ی آقای افغان، به تازگی دو شرکت بزرگ روسی و ازبیکستانی برای سرمایه‌گذاری در معادن نفت و گاز افغانستان ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفت: «علاقه‌مندی شرکت‌های آسیای میانه نهایت زیاد شده در بخش نفت و گاز افغانستان. در این اوآخر دیدارهای با شرکت‌های ازبیکستانی داشتیم. وزارت معادن و پترولیم یک تعداد ساحاتی گازی و نفتی را جهت جلب سرمایه‌گذاری به اعلام سپرده است که از آن جمله ساحه نفتی و گازی هرات است.»

در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز جلب سرمایه‌گذاری خارجی را در معادن نفت و گاز افغانستان مهم می‌داند.

خانجان‌الکوزی عضو هیأت رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «هر شرکت خارجی که در یک کشور سرمایه‌گذاری می‌کند، امنیت اقتصادی و امنیت بانکی در آن‌جا بسیار ضرور است، بخاطر که آن شرکت باید مطمین شود که سرمایه شان محفوظ است.»

برخی از آگاهان مسایل اقتصادی سرمایه‌گذاری روسیه و کشورهای دیگر را در بخش معادن نفت و گاز سودمند می‌دانند.

عبدالنصیر رشتیا آگاه مسایل اقتصادی گفت: «اگر افغانستان بتواند با روسی‌ها کار بکند، بدون شک که روس‌ها در این بخش تجارت کلان هم دارند و قبلن هم در بخش مواد نفتی در افغانستان کار کرده‌اند. من فکر می‌کنم اگر این کار صورت بگیرد در حقیقت می‌تواند که همگرایی منطقه‌ای را به وجود بیاورد.»

بر بنیاد آمارهای وزارت معادن و پترولیم، بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت منابع نفتی و گاز دارد؛ اما نزدیک به ۹۰ درصد نیازمندی خود را از رهگذر نفت و گاز از کشورهای آسیای مرکزی و ایران خریداری می‌کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.