• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

9

امضای‌هشت قرارداد استخراج معدن در دو ماه نخست سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 58855
  • 08 جوزا 1403 - 1:28
امضای‌هشت قرارداد استخراج معدن در دو ماه نخست سال ۱۴۰۳

در دو ماه نخست سال جاری خورشیدی هشت قرارداد استخراج معادن امضا شده که حجم سرمایه‌گذاری روی این معدن‌ها به ۴۰ میلیون دالر می‌رسد. وزارت معادن و پترولیم گفته است که قراردادهای امضا شده با شرکت‌های داخلی دو معدن بزرگ و شش معدن کوچک را در بر می‌گیرد. معدن‌های بزرگ شامل معدن یاقوت جگدلک کابل […]

در دو ماه نخست سال جاری خورشیدی هشت قرارداد استخراج معادن امضا شده که حجم سرمایه‌گذاری روی این معدن‌ها به ۴۰ میلیون دالر می‌رسد.

وزارت معادن و پترولیم گفته است که قراردادهای امضا شده با شرکت‌های داخلی دو معدن بزرگ و شش معدن کوچک را در بر می‌گیرد.

معدن‌های بزرگ شامل معدن یاقوت جگدلک کابل و باریت هرات و شش معدن کوچک هم شامل دو معدن نفرایت دو معدن سنگ مرمر، یک معدن فلورایت و یک معدن سرب و جست می‌شوند.

همایون افغان سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفت: «حجم سرمایه‌گذاری روی این دو معدن بزرگ در حدود ۳۳ میلیون دالر امریکایی است و ما شش قرارداد از مقیاس کوچک از طریق داوطلبی‌های آزاد با شرکت‌های داخلی داشتیم که این معادن شامل معادن نفرایت و مرمر است که در ولایت‌های مختلف موقعیت دارد.»

شماری از آگاهان بر روند پروسس معادن در داخل کشور تاکید می‌ورزند. آنان می‌گویند که پول بدست آمده از رهگذر معادن باید در بخش‌های زیربنایی کشور هزینه شوند.

احمد فردوس بهگزین آگاه مسایل اقتصادی گفت:«استخراج معادن را به شکل عالی‌تر و دایمی‌تر پیش ببریم. چرا اگر یک کشور خارجی میاید و استخراج می‌کند تمام است، اگر ما توانایی استخراج این معادن را پیدا کنیم، هم می‌توانیم به اشتغال‌زایی ادامه بدهیم و هم می‌توانیم گراف ما را بلند ببریم.»

عبدالنصیر رشتیا یکی دیگر از آگاه مسایل اقتصادی گفت: «بیشتر معادنی به‌سوی استخراج و قرارداد برود که ظرفیت پروسس و تولید آن در داخل کشور امکان‌پذیر باشد، یعنی معادنی را استخراج و به داوطلبی پیش کنیم که امکانات تولید آن را در داخل کشور داریم.»

بربنیاد آمارهای وزارت معادن و پترولیم، تا کنون بیش از ۱۵۰ معدن کوچک به شرکت‌های داخلی به قرارداد داده شده و ۳۰ معدن بزرگ به شرکت‌های چینی، ایرانی، ترکی، قطری و برخی دیگر کشورها که شریکان افغانی نیز دارند، قرارداد شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.