• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

8

هند:بندر چابهار به منظور گسترش ارتباطات منطقه‌ای برای این کشور مهم است

  • کد خبر : 59035
  • 12 جوزا 1403 - 1:17
هند:بندر چابهار به منظور گسترش ارتباطات منطقه‌ای برای این کشور مهم است

وزارت خارجه هند بندر چابهار را به منظور گسترش ارتباطات منطقه‌ای برای این کشور مهم می‌داند. رندهیر جیسوال سخنگوی این وزارت، در یک نشست خبری گفت که از طریق بندر چابهار، علاوه بر کمک‌رسانی به مردم افغانستان، در زمینه توسعه تجارت با کشورهای آسیای مرکزی نیز استفاده خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: «چابهار، […]

وزارت خارجه هند بندر چابهار را به منظور گسترش ارتباطات منطقه‌ای برای این کشور مهم می‌داند.

رندهیر جیسوال سخنگوی این وزارت، در یک نشست خبری گفت که از طریق بندر چابهار، علاوه بر کمک‌رسانی به مردم افغانستان، در زمینه توسعه تجارت با کشورهای آسیای مرکزی نیز استفاده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: «چابهار، همان‌طور که به شما گفتم، این یک پروژه مهم برای ما است تا با آن ارتباطات منطقه‌ای را افزایش دهیم و کمک‌های بشردوستانه را ارایه دهیم. از طریق این بندر، ما به مدت چند سال کمک‌های بشردوستانه ارایه داده‌ایم و این پروژه خاص به ساده‌سازی ارتباطات کمک خواهد کرد و این ارتباطات بعدا، منجر به چندین مزیت دیگر برای کشورهای منطقه خواهد شد.»

این در حالی‌ست که دو هفته پیش مسوولان هندی قرارداد ده‌ساله‌ی توسعه بندر چابهار را با ایران به امضا رساندند.

هم‌زمان با این، وزارت اقتصاد نیز توسعه بندر چابهار را به سود اقتصاد کشور می‌داند و می‌گوید که این مساله سبب گسترش تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه خواهد شد.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: «سیاست ما گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری با منطقه است. بندر چابهار از جمله بندرهای است که در توسعه و افزایش تعاملات اقتصادی میان افغانستان و منطقه می‌تواند نقش ایفا بکند.»

با این حال، برخی از آگاهان مسایل اقتصادی، افزایش بندر چابهار را به‌عنوان یک راه بدیل به نفع افغانستان و کشورهایی که با افغانستان دادوستند بازرگانی دارند، عنوان می‌کنند.

محمد نبی افغان آگاه مسایل اقتصادی گفت: «ارزش بندر چابهار برای افغانستان بیش‌تر است و این می‌تواند بدیل خوبی به بندر کراچی باشد و این می‌تواند فرصت‌های خوبی را به میان بیاورد.»

بر بنیاد گزارش‌ها، به منظور تجهیز و توسعه بندر چابهار، ‌هند ۱۲۰ میلیون دالر در تأمین تجهیزات راهبردی بندر و بیش از ۲۵۰ میلیون دالر در زیرساخت‌های حمل و نقلی چابهار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

آژانس خبری پامیر – اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.