• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 14

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

8

رسانه امریکایی:موضوع خروج نظامی امریکا از افغانستان برای رای دهندگان این کشور مهم است

  • کد خبر : 62925
  • 17 اسد 1403 - 0:51
رسانه امریکایی:موضوع خروج نظامی امریکا از افغانستان برای رای دهندگان این کشور مهم است

رسانه امریکایی “هیل” در یک مطلب جدید خود گفته که موضوع خروج نظامی امریکا از افغانستان برای بخشی از رای دهندگان این کشور مهم است. این رسانه در یک مطلبی، نوشته که مساله خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان برای بخش‌هایی از رای دهندگان در ایالت‌های سرنوشت‌‌سازی چون پنسلوانیا و ویسکانسن مهم است و این مساله […]

رسانه امریکایی “هیل” در یک مطلب جدید خود گفته که موضوع خروج نظامی امریکا از افغانستان برای بخشی از رای دهندگان این کشور مهم است.

این رسانه در یک مطلبی، نوشته که مساله خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان برای بخش‌هایی از رای دهندگان در ایالت‌های سرنوشت‌‌سازی چون پنسلوانیا و ویسکانسن مهم است و این مساله بر حمایت از بایدن نیز تاثیر منفی گذاشته‌است.
جوزف اعظم نویسنده این مطلب افزوده که خروج از افغانستان و سرنوشت مردم این کشور در حاکمیت طالبان، برای جمعیت‌ بزرگی از کهنه‌سربازان امریکایی و امریکایی‌های افغان‌تبار در ایالت‌های تعیین‌کننده مانند پنسلوانیا، میشیگان، آریزونا، ویرجینیا، ویسکانسن و کارولینای شمالی اهمیت دارد.
نویسنده، بایدن را متهم کرده که “بیزاری عمیق و شخصی از جنگ افغانستان داشت” و “توافق ضعیف ترامپ با طالبان را بدون تضمین‌ بقای دموکراسی نوپا و مصونیت مردم افغانستان اجرا کرد.”
جوزف اعظم نوشت که ترامپ و بایدن با هم خروج فاجعه‌بار از افغانستان را طراحی و اجرا کردند. واشنگتن با زیرپا گذاشتن وعده‌های خود در دفاع از دولت و مردم افغانستان، به صدها هزار کهنه‌سرباز امریکایی صدمه اخلاقی زد.
به گفته نویسنده، آنها “نزدیک به ۴۰ میلیون نفر را تحت حاکمیت یکی از رژیم‌های عقب‌افتاده و خطرناک جهان به حال خود رها کرد.”
نویسنده از کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری خواسته که از رویکرد بایدن در قبال افغانستان فاصله بگیرد و به وعده‌های امریکا به افغان‌ها پایبند بماند.
همچنین، نویسنده افزوده، واشنگتن باید زمینه اعطای اقامت دایم به افغان‌های تخلیه شده به امریکا را مساعد کند که طرح آن بر اثر مخالفت جمهوری‌خواهان در کانگرس متوقف مانده است.
نویسنده مقاله هیل از کامالا هریس خواسته است که برخورد اصولی با طالبان را در پیش بگیرد و با توجه به آپارتاید جنسیتی در افغانستان، از عادی سازی روابط با طالبان خودداری کند.
آژانس خبری پامیر – اموربین الملل
لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.