• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

9

سازمان ملل: بدون حضور زنان در سطح رهبری با طالبان تعامل نمی‌شود

  • کد خبر : 50526
  • 01 قوس 1402 - 21:59
سازمان ملل: بدون حضور زنان در سطح رهبری با طالبان تعامل نمی‌شود

سازمان ملل پس از گزارش فریدون سینیرلی اوغلو در باره وضعیت حقوق بشری افغانستانی زیر کنترل طالبان، گفته که هر گونه ادغام مجدد افغانستان زیر سلطه طالبان، مستلزم مشارکت زنان افغانستان در سطح رهبری حکومت است. خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۳۰ عقرب، گزارش داده که شورای امنیت سازمان ملل با بررسی گزارشی آقای اوغلو گفته […]

سازمان ملل پس از گزارش فریدون سینیرلی اوغلو در باره وضعیت حقوق بشری افغانستانی زیر کنترل طالبان، گفته که هر گونه ادغام مجدد افغانستان زیر سلطه طالبان، مستلزم مشارکت زنان افغانستان در سطح رهبری حکومت است.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۳۰ عقرب، گزارش داده که شورای امنیت سازمان ملل با بررسی گزارشی آقای اوغلو گفته که سپردن کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل و سایر تعاملات جهانی با طالبان بدون حضور زنان افغانستان در سطح رهبری حکومت در این کشور ممکن نیست.

این شورا افزوده، “هر گونه ادغام مجدد رسمی افغانستان در نهادها و سیستم‌های جهانی مستلزم مشارکت و رهبری زنان افغانستان است.”
براساس اعلامیه این شورا، حقوق اساسی زنان و دختران، از جمله حق تحصیل و کار و نماینده‌گی در زنده‌گی عمومی و سیاسی، نه تنها تعهدات اساسی یک دولت است، بلکه برای بلندمدت سطح ظرفیت دولت‌ها و همچنان رشد اقتصادی نیز ضروری می‌باشد.

چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد از آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان خواست تا ارزیابی مستقلی را از وضعیت افغانستان زیر سلطه طالبان ارایه کند.

این ارزیابی به تاریخ ۲۶ عقرب از سوی فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، به شورای امنیت ارایه شد.

این برنامه راهی را برای تعامل سیاسی با هدف ادغام مجدد افغانستان پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در آگست ۲۰۲۱، پیشنهاد می‌کند.

این در حالی است که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، بیشتر حقوق زنان افغان از جمله حق آموزش، کار و آزادی را از آنان گرفته‌اند.
طالبان می‌گوید که مطابق با شریعت اسلام به حقوق زنان احترام می‌گذارند.

طالبان در واکنش به این ارزیابی در بیانیه‌ای گفتند: “این دولت موظف است در تمام فعالیت‌ها ارزش‌های دینی و منافع ملی کشور را در نظر بگیرد و به کسی اجازه مداخله در امور داخلی را نخواهد داد.”

پس از این ارزیابی، سازمان ملل تعیین یک نماینده ویژه این نهاد بین‌المللی در امور افغانستان را توصیه کرد که طالبان آن را به‌شدت رد کرده‌اند.

سپردن کرسی نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل یکی از خواست‌های جدی طالبان از جامعه جهانی است.

این در حالی است که با گذشت بیش از دو سال از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، هیچ‌کشوری تا کنون رژیم این گروه را به‌رسمیت نشناخته است.

آژانس خبری پامیر.

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=50526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.