• امروز : دوشنبه, ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 3594 امروز 14

اخبار ویژه

تبصره بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان هیئتی از پاکستان برای گفتگو در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان به قندهار سفرکره است وزارت دارایی طالبان:۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی خارجی دولت سابق را پرداخت شد برلین و تاشکند برای اخراج پناهجویان افغانستان به ازبکستان توافق کردند تیم فوتسال‌ افغانستان:در اولین بازی خود برابر آنگولا ۶ بر ۴ پیروز شد اداره تعلیمات مسلکی: این اداره در ده سکتور ۱۱۱ رشته را برای جوانان آموزش می‌دهد فیفا: مهران غلامی را به عنوان جوان‌ترین بازی‌کن در جام جهانی اوزبکستان معرفی کرد کمپاین تطبیق واکسین به دلیل نداشتن محرم توسط واکسیناتوران زن متوقف شد سازمان‌ملل: پاکستان ۶۲۵ مهاجر افغانستان را در یک هفته اخراج کرده است عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند وزارت معارف: بیش از هشت هزار بست در این وزارت خالی است وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب قطعنامه‌ای برای حمایت از مخالفان طالبان خبر داد فطرت:نیروهای طالبان برای زندگی آرام مردم تلاش می‌کنند

8

راه‌آهن خواف- هرات کشورهای حوزه دریای خزر را به یکدیگر وصل می‌کند

  • کد خبر : 50310
  • 23 عقرب 1402 - 0:59
راه‌آهن خواف- هرات کشورهای حوزه دریای خزر را به یکدیگر وصل می‌کند

به گزارش آژانس خبری پامیر، حافظ سادات نژاد مجری راه‌آهن خواف- هرات گفت: قرار است طی ۶ ماه این مسیر ریلی تکمیل شود. وی افزود:  قرارداد ۱۱۷ میلیارد دلاری نیز با یک پیمانکار برای تکمیل راه آهن خواف-هرات منعقد شده است. سادات نژاد اظهار داشت: این خط ریلی کشورهای حوزه دریای خزر را به یکدیگر […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، حافظ سادات نژاد مجری راه‌آهن خواف- هرات گفت: قرار است طی ۶ ماه این مسیر ریلی تکمیل شود.

وی افزود:  قرارداد ۱۱۷ میلیارد دلاری نیز با یک پیمانکار برای تکمیل راه آهن خواف-هرات منعقد شده است.

سادات نژاد اظهار داشت: این خط ریلی کشورهای حوزه دریای خزر را به یکدیگر و از طریق روسیه به اروپا متصل می‌کند.

مجری راه‌آهن خواف- هرات با اشاره به سفر هیئت افغانستانی به تهران نیز گفت با توجه به جلسات قبلی که با هیئت افغانستانی در ایران و آن کشور با موضوع راه‌آهن خواف- هرات برگزار شده بود، برخی تعهدات باقی مانده در خصوص این خط آهن پس از تحولات سیاسی در افغانستان را عهده دار شد.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد کار را به سرانجام رساند و بقیه پروژه به دستگاه‌های مکانیزه نیاز داشت که در این حوزه با محدودیت روبه‌رو بود، بنابراین مقرر شد باقی‌مانده مسیر را ایران انجام دهد.

سادات نژاد همچنین درباره مزایای اقتصادی و تجاری این راه‌آهن، گفت: خط ریلی خواف- هرات در راستای کریدور شمال به جنوب شرق کشور قرار دارد که از بندر چابهار تا زاهدان و از زاهدان به مشهد ادامه دارد.

مجری راه‌آهن خواف- هرات  اضافه‌کرد: این راه‌آهن در سال نخست بهره برداری ظرفیت جابه‌جایی بار به میزان حدود ۷۰۰ هزار تن را دارد و در سال بیستم بهره‌برداری با توجه به قرارگیری در کریدور شمال- جنوب شرق کشور امکان جابه‌جایی ۸٫۸ میلیون تن بار فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: راه‌آهن خواف- هرات شامل ایستگاه مرزی «شمتیغ» در ایران می‌شود و ایستگاه‌های افغانستان نیز «غوریان» در کیلومتر ۳۰ این مسیر و ایستگاه «روزنک» در کیلومتر ۶۲ این مسیر ریلی واقع شده است.

سادات نژاد تأکید کرد: راه‌آهن خواف- هرات موجب اتصال کشورهای حوزه دریای خزر به یکدیگر می‌شود و این کشورها را از طریق روسیه به اروپا متصل می‌کند.

راه‌ آهن هرات- خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن نیز در حال ساخت است.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه‌ گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=50310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.