• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

6

پاکستان: تا دو ماه دیگر تمام مهاجرین غیرقانونی افغان را اخراج می‌کنیم

  • کد خبر : 50446
  • 28 عقرب 1402 - 21:48
پاکستان: تا دو ماه دیگر تمام مهاجرین غیرقانونی افغان را اخراج می‌کنیم

به گزارش آژانس خبری پامیر، «جان اچکزی»، وزیر اطلاع‌رسانی ایالت بلوچستان پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد دولت موقت این کشور تلاش دارد تا همه پناهجویان افغان فاقد مدارک اقامتی قانونی را تا ماه ژانویه اخراج کند. اچکزی افزود: دولت موقت پاکستان پس از اخراج همه «مهاجرین غیرقانونی» یک جدول زمانی را نیز برای […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، «جان اچکزی»، وزیر اطلاع‌رسانی ایالت بلوچستان پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد دولت موقت این کشور تلاش دارد تا همه پناهجویان افغان فاقد مدارک اقامتی قانونی را تا ماه ژانویه اخراج کند.

اچکزی افزود: دولت موقت پاکستان پس از اخراج همه «مهاجرین غیرقانونی» یک جدول زمانی را نیز برای بازگرداندن مهاجرین باقیمانده اعلام خواهد کرد.

پیش از این نیز مقامات پاکستانی اعلام کرده بودند در مرحله دوم اخراج اتباع افغانستان، پناهجویان ثبت‌شده در آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز اخراج خواهند شد.

این در حالی است که براساس گفته‌های آژانس پناهجویان سازمان ملل، پناهجویان ثبت‌شده حق اقامت در پاکستان را دارند و طبق قانون ۱۹۴۶ این کشور و یا سایر قوانین نمی‌توان آن‌ها را بدون دست‌داشتن در فعالیت‌های مجرمانه بازداشت کرد.

وی با ادعای اینکه گروه‌های مخالف مسلح دولت پاکستان در افغانستان مستقر هستند و برای حملات در پاکستان از خاک این کشور استفاده می‌کنند، اظهار داشت: اسلام‌آباد جزئیات محل حضور این تروریست‌ها را با طرف افغانستان در میان گذاشته، اما کابل تاکنون اقدامی دراین‌باره نکرده است.

اچکزی افزود: افغانستان به عنوان یک کشور همسایه، برادر و اسلامی باید به پاکستان پاسخ مثبت داده و تروریست‌های تحت تعقیب را به ما تحویل دهد.

وزیر اطلاع‌رسانی بلوچستان در ادامه گفت: عناصر شرور در افغانستان نقشه‌های شوم کشیده‌اند و مکان‌هایی را هدف قرار می‌دهند تا میان مردم و حکومت فاصله ایجاد کنند. پاکستان هر نوع تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کند و اگر اقدامی در جهت بی‌اعتبار کردن نهادهای پاکستان صورت گیرد، پاسخ مناسبی به آنها داده خواهد شد.

این در حالی است که هیئت حاکمه افغانستان همواره ادعاهای پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان در حملات آن کشور را رد کرده و تأکید کرده است افغانستان مسئول ناکامی‌های امنیتی پاکستان نیست.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=50446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.