• امروز : یکشنبه, ۱۸ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل 3492 امروز 10

اخبار ویژه

دیدار علماء و بزرگان ولایات فاریاب و جوزجان با عبدالسلام حنفی امیر خان متقی: با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد وزارت صحت عامه: چهل کارمند صحی برای آموزش به ایران اعزام شدند وزارت خارجه:طالبان علیه گروه‌های تروریستی اقدامی نکرده است روسیه:تصمیم قرقیزستان برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه یک ضرورت بود شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی ۱۷ دانش‌آموز درکنیا بر اثر آتش سوزی جان باختند هبت‌الله آخندزاده: بر دوری از اختلاف و اتحاد تأکیدکرد برنامه جهانی غذا:بیش از دوازده میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهندشد کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر:جامعه جهانی به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند وزیر تحصیلات عالی: کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس و فیسبوک مرتد هستند دوازده کشور عضو شورای امنیت خواستار لغو قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان شدند فدراسیون فوتبال افغانستان: تیم ملی فوتسال فردا با پاراگوئه بازی دوستانه دارد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار دادند شکست تیم ملی فوتسال افغانستان برابر تایلند

5

پناهجویان افغان محور دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا با نماینده پاکستان برای افغانستان

  • کد خبر : 50978
  • 16 قوس 1402 - 0:22
پناهجویان افغان محور دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا با نماینده پاکستان برای افغانستان

به گزارش آژانس خبری پامیر، «جولیتا والس نویس» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جمیعت و پناهجویان با «آصف درانی» نماینده پاکستان برای افغانستان درباره اخراج پناهجویان افغان از این کشور تبادل نظر کرده است. در این دیدار «دونالد بلوم» سفیر آمریکا نیز حضور داشت اما جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است. این […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، «جولیتا والس نویس» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جمیعت و پناهجویان با «آصف درانی» نماینده پاکستان برای افغانستان درباره اخراج پناهجویان افغان از این کشور تبادل نظر کرده است.

در این دیدار «دونالد بلوم» سفیر آمریکا نیز حضور داشت اما جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که بیش از ۴۰۰ هزار پناهجوی افغان به اجبار از پاکستان اخراج شده‌اند.

آمارهای وزارت مهاجرین طالبان نیز نشان می‌دهند که روزانه دولت پاکستان بیش از یکهزار پناهجوی افغان را اخراج می‌کند.

اخراج پناهجویان افغان واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشته است اما پاکستان همچنان بازداشت و اخراج افغان‌های فاقد مدرک را تشدید کرده است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» پیش از این در گزارشی نوشته بود دیپلمات‌های غربی مقیم پاکستان می‌گویند که پاکستان از جیب پناهجویان افغان کسب درآمد می‌کند.

یکی از این دیپلمات‌های غربی مقیم پاکستان به گاردین گفته بود: «می‌دانم که شرایط از نظر اقتصادی برای پاکستان بسیار سخت است، اما واقعا تلاش برای کسب درآمد از پناهجویان افغان خوب نیست».

دولت موقت پاکستان اول نوامبر سال جاری میلادی اعلام کرد طرح اخراج ۱٫۷ میلیون پناهجوی فاقد مدرک از این کشور را آغاز کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=50978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.