• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3663 امروز 7

اخبار ویژه

وزیر خارجه روسیه:هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است

7

جلوگیری دولت بایدن از ارائه اسناد خروج فاجعه‌بار از افغانستان

  • کد خبر : 53941
  • 09 حوت 1402 - 2:16
جلوگیری دولت بایدن از ارائه اسناد خروج فاجعه‌بار از افغانستان

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در بسیاری موارد از درخواست‌های کنگره برای دریافت اسناد در مورد خروج «فاجعه‌بار» از افغانستان ممانعت کرده است. مک‌کال در بیانیه‌ای نوشت اگر بلینکن یافته‌های تیم «بررسی پس از اقدام» که درباره خروج از افغانستان است را تا […]

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در بسیاری موارد از درخواست‌های کنگره برای دریافت اسناد در مورد خروج «فاجعه‌بار» از افغانستان ممانعت کرده است.

مک‌کال در بیانیه‌ای نوشت اگر بلینکن یافته‌های تیم «بررسی پس از اقدام» که درباره خروج از افغانستان است را تا ۶ مارس به کنگره ارائه نکند، به اتهام «تحقیر کنگره» بازداشت خواهد شد.

رئیس کمیته روایط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرده است: «وزارت امور خارجه با حسن‌نیت مذاکره نکرده و هم از احضاریه ماه جولای ۲۰۲۳ کمیته پیروی نکرده و هم تعهد شخصی ۱۱ آگوست را برای همکاری با این تحقیقات انجام نداده است».

وی تأکید کرد وزارت خارجه تاکنون بیشتر اسناد عمومی را به این کمیته تحویل داده است که نشان نمی‌دهد هیچ یک از مقامات دولت بایدن در افغانستان شکست و اشتباهشان را پذیرفته باشند.

مک کال پیش از این گفته بود مدارک ارائه شده از سوی وزارت خارجه آمریکا درباره خروج آشفته از افغانستان تکراری و غیرمرتبط است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرده بود مقام‌های وزارت خارجه که مسئول تهیه مدارک خروج از افغانستان به مجلس سنای آمریکا هستند باید خود را حداکثر تا ۲۱ آگوست برای «مصاحبه رونویسی شده» آماده کنند.

پس از خروج شهروندان آمریکایی از سودان و تخلیه سفارت این کشور در پی ناآرامی‌ها، بار دیگر موضوع خروج فاجعه بار از افغانستان و اصلاح قوانین در این زمینه، روی‌ میز مجلس سنای آمریکا قرار گرفته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=53941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.