• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

8

حمایت روسیه‌ از حضور طالبان در «کوپ‌ ۲۹»

  • کد خبر : 52847
  • 22 دلو 1402 - 16:22
حمایت روسیه‌ از حضور طالبان در «کوپ‌ ۲۹»

روسلان ایدلگیریف، مشاور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور تغییرات اقلیمی گفته است که کشورش از حضور هیأت طالبان در بیست‌ونهمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد موسوم‌ به «کوپ ۲۹» حمایت می‌کند. وزارت خارجه طالبان در اطلاعیه‌ای نوشت نماینده پوتین در این دیدار تأکید کرد افغانستان باید در نشست‌های بین‌المللی در مورد تغییرات […]

روسلان ایدلگیریف، مشاور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور تغییرات اقلیمی گفته است که کشورش از حضور هیأت طالبان در بیست‌ونهمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد موسوم‌ به «کوپ ۲۹» حمایت می‌کند.

وزارت خارجه طالبان در اطلاعیه‌ای نوشت نماینده پوتین در این دیدار تأکید کرد افغانستان باید در نشست‌های بین‌المللی در مورد تغییرات اقلیم اشتراک داشته باشد.

اطلاعیه می‌افزاید متقی نیز اظهار داشت اگرچه افغا‌نستان در تولید گازهای گلخانه‌ای نقش ندارد، اما از تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی مصون نیست.

وزیر خارجه طالبان ضمن درخواست برای حمایت روسیه از حضور هیئت طالبان در نشست‌های بین‌المللی در مورد حفاظت محیط زیست، از این کشور خواست تا کارمندان ادارات محیط زیست و جنگلات افغانستان را آموزش دهد.

بیست‌ونهمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کوپ ۲۹) قرار است از ۱۱ تا ۲۴ نوامبر سال جاری میلادی در شهر باکو، پایتخت آذربایجان برگزار شود.

در دور قبلی این نشست که سال گذشته میلادی در امارات برگزار شد، از طالبان دعوت نشده بود.

بر اساس یک گزارش گروه بین‌المللی بحران، برگزارکنندگان نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل به‌دلیل عدم به رسمیت‌شناسی طالبان از سوی کشورهای جهان، نتوانستند راهی برای دعوت از این گروه در این نشست پیدا کنند.

افغانستان در میان ده کشوری است که در معرض آسیب‌پذیری شدید از تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی قرار دارد و در سال جاری شمسی، برای سومین سال متوالی خشکسالی شدید را تجربه کرد.

نهادهای سازمان ملل متحد بارها از تأثیرات ناگوار تغییرات اقلیمی بر زندگی مردم افغانستان هشدار داده‌اند و خواستار کمک جامعه جهانی برای مقابله با تأثیرات تغییرات اقلیمی در این کشور شده‌اند‌.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=52847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.